Så trött på.....

Jag är så innerligt trött på mitt mobila bredband, ja även mitt mobilabonnemang...
 
Senaste tiden får jag starta om mitt mobila bredband minst tre gånger per dag för att det ska fungera hjälpligt, och givetvis går det ju ner vid fel tillfälle.. Som när man tittar på en fotbollsmatch på datorn till exempel eller när man sitter och ska maila något viktigt.. Då tycker mobilt bredband från Tele2 att nä nu är det nog dags att starta om.
Jag vet inte om det var därför de erbjöd mig 4G helt plötsligt i stället för 3G? Men inte har det blivit bättre..
 
Vad det gäller mobiltelefonen, så kör jag ju den (iPhone) på det mobila bredbandet när man är hemma, men som ni kanske förstår enligt ovan så är det ju inte att lita på.. Så då tänker kankse vän av ordning, varför kör du inte på det vanliga abonnemanget i telefonen då?`Jo det hade jag ju gärna gjort om det inte hade varit som så att den allt som oftast i lägenheten går ner till 2G och en hel del gånger så fortsätter det med att täckningen försvinner helt och hållet under några sekunder.. INTE OKEJ..
 
Nu tänker säkert eventuell läsare att jaha den här killen på landet, men ack nej, jag bor ganska centralt i Malmö. Jag kan förstå (inte acceptera) om jag har svårare för täckning på mobilt bredband och mobiltelefonen när det är t ex match på stadion eller om det är någon större konsert på gamla stadion, men det jag beskriver ovan händer flera gånger om dagen och varje vecka.. Det är inte kul
 
Vad jag vet så går väl mitt abonnemang snart ut från Tele2 och frågan är om de har något bättre att erbjuda mig än det, ursäkta franskan, skitet jag har nu. Allra helst för mobilen som jag tycker jag betalar överpris för, allra helst med tanke på hur det fungerar.. Funderar på att gå över till fast bredband hemma eftersom jag kan välja en leverantör genom MKB. Men frågan är vad jag ska välja? Ska jag hålla kvar vid Tele2 eller ska jag välja någon av de andra bolagen som MKB har att erbjuda?
Ska min mobiltelefon få stanna kvar hos Tele2? Har ända sedan jag skaffade mobil första gången någon gång på 80-talet haft Tele2 eller Comviq, men är det dags att tänka om? Har överlag varit nöjd utom kanske nu det sista året..Kan de erbjuda mig något bra som är i storlek med det jag har idag men till ett RIMLIGT pris??
 
Och jag vet inte om jag vill att de ska komma dragandes med någon iPhone 5, för det är ärligt talat inte en telefon som jag är lockad av just nu i alla fall, utan hellre en 4s med bra med minne, väldigt bra med minne, fast det är väl något som jag får tänka på när jag väl kommer dit..
 
Men stora frågan är nu, vågar jag lita på Tele2 igen vad det gäller mobil telefoni och vågar jag lita på dem vad det gäller (mobilt) bredband? Fast där är jag väl som sagt mer inne på fast bredband..
 
Nu har jag fått skriva av mig lite i alla fall och ger upp det tjatet för denna gången
 
 

Spårlämningar

Skriv några rader till mig här:

Jag heter eller kallar mig:
Kom ihåg mig?

E-post eller så där FrankieBoy kan nå dig om han vill: (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida skriv den adressen här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0