Valet mellan Pest(o) och kolera??

Vad jag menar med överskriften kommer jag till senare..

Idag är det alltså söndag och jag kom upp någon gång så där vid halv tio och kravlade mig upp till soffan där jag en bra stund satt och funderade på vad en söndag som denna... Mest känner jag väl att ja lite mer semester skulle ju inte vara så dumt..

Nåja jag höll mig vaken och satt i soffan och lyssnade när Mathias snoozade flitigt under någon timme..
Orkade inte lyssna på det så jag kastade mig in på toa för att klippa mig lite, nu när huvudhåret blivit minst 4-5 mm.. Och när jag höll på med det så ringde min moder och vi bestämde att jag skulle hämta henne vid 12-tiden..

Det blev nästan så, för 12.15 körde jag hemifrån och jag hämtade upp henne för att köra ut till Rusta, där hon handlade lagningstapet, vävlim och lite annat smått och gott.. Men de hade inte allt där så det fick bli en liten tur in på Bauhaus också där det inköptes lysrör och nya handtag till hennes toaletter.. Samt att hon bjöd på frukost på Pölsemannen... Inte alls dumt..
Därifrån blev det en körning för att tanka och sedan en tur in på Mobilia (jaaaaa det blev Mobilia även denna helg).. Där hämtade mamma ut pengar och jag gick in och köpte ett par jeans till och tre par boxers... Nu klarar man sig ett par månader till;).. När vi var klara där så körde vi hem mot mig där vi hämtade upp Mathias, för han skulle åka med hem till sin mamma för att hämta sina fotbollsskor för han skulle spela (korpen)match sedan..

Väl hemma hos min mamma så käkade Mathias lite och jag satte igång med att byta handtagen på toaletten, inkl vred och spegel.. För att sedan fixa till så hon fick ljus på toa igen.. Mathias stack iväg till matchen och jag tog mig en kopp kaffe och ett par pollys.. Och efter lite skitsnack med mamma och lite diskussioner om kamerabevakning så var det dags att köra hem, vilket jag då gjorde och denna gången så kom jag ihåg när jag kom hem att bära upp halvbalen med toapapper som legat i bagageluckan i bilen i typ en vecka nu (eller kanske är det två) Det är ju tur att jag inte behövt det akut i alla fall ;)

Mathias kom tillbaka efter matchen (de förlorade med 7-1 tror jag) och vi bestämde oss för att käka på Kvarterskrogen idag.. Så efter en stunds tjatande så fick jag in honom i duschen.. (Nja så mycket tjatande blev det inte, för jag var halvt fullt upptagen med EM-finalen i handboll mellan Serbien och Danmark.. En spännande match och för er som inte sett den eller läst tidningen så heter de nya Europamästarna DANMARK..)

Nåja till slut kom vi iväg till Kvarterskrogen och efter mycket besvär kom vi fram till att Mathias ville ha en pepparstek och jag ville ha en schnitzel.. Jag brukar alltid tjata på jobb om att jag ska ha en plankstek, två stora starka och en jägermeister.. Men hade jag tagit det hade jag ju inte kunnat tjata om det på jobb ju hehe..

Båda fick in sin mat och båda var jättenöjda med den goda maten, plus att sonen körde en svår friterad Camembert med hjortronsylt..

Var väl så där lagom halvfullt på stället och vi tittade på matchen mellan Liverpool och Manchester U.. Och på tal om andra gäster så fanns det en jättedryg person på stället.. Tyvärr kan jag inte återge allt som hände, men ska försöka ge er lite spridda delar i alla fall.. Men kan säga att jag la märke till honom direkt när jag kom in på stället och gillade inte känslan hans typ aura spred..
Nåja.. Han kallar till sig servitrisen och klagar på att peston på pizzan var så salt att det nästan inte gick att äta den.. Missförstå mig rätt, jag tycker man ska klaga när något inte är tillfredställande, MEN han kallade till sig henna och klagade när han hade ÄTIT typ 75-80% av pizzan...  Alltså ätit det mesta och då klagar han på att den är så salt att det knappt går att äta den.. Han klagar inte till henne i lugn och trevlig ton utan halvhög ton och allt annat än trevlig utan mer arrogant och översittarton.. Tjejen tar med sig pizzan ut till köket, eller ja det lilla som var kvar på pizzan.. Efter en liten stund kommer chefen dit och frågar vänligt om vad det var som var fel, och då klagar han, fortfarande lika arrogant, att det har han redan berättat för servitrisen och chefen erbjuder honom då om han vill ha en ny pizza eller något annat.. Jag hör inte allt här nu, men delar var att han tycker chefen var arrogant och servicen var dålig och han skulle inte ha någon mer mat..

Tur jag inte var chefen för då hade han fått en bitchslap... Som sagt jag har inte något emot att man berättar om man tycker något är fel på maten, men när stället försöker gottgöra det behöver man ju inte fortsätta att vara otrevlig.. Och om nu pizzan var i princip så salt så den var oätlig: VARFÖR ÅT DU SÅ MYCKET AV DEN DÅ??
Nä nu orkar jag inte vara vred längra haha... 

Imorgon är det alltså måndag, och på tisdag ska jag köra mitt första spinningpass på länge.. Så då kan ni ju tänka på mig c:a 18.30 för det är väl då den första dödslängtan kommer från min sida..
Har även bokat pass till torsdagen.. Hade först ev tänkt ett gympass på onsdagen, men då tänkte jag istället att jag skulle gå och titta när HK Malmö spelar handboll.. Se om jag kanske kan locka med mig Christofer dit.. Annars får jag sitta med Mathias och hans kompis, vilket inte är fyskam det heller.. Och kan vara en lagom avkoppling efter en lång planeringsdag på St Gertrud..

Nu har jag nog inte så mycket mer att skriva om tror jag och då börjar jag väl avsluta detta inlägg innan det spårar ut allt för mycket.. Men alles in alles har det varit en helt okej söndag tycker jag.. Och det gillar jag..

Saar såå

Puss och Kramen

Spårlämningar

Skriv några rader till mig här:

Jag heter eller kallar mig:
Kom ihåg mig?

E-post eller så där FrankieBoy kan nå dig om han vill: (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida skriv den adressen här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0