Lördagen som blev en söndag

Men lördagen började idag med en dunkande huvudvärk och nacksmärtor, men jag steg upp i alla fall och letade efter värktabletter men hittade inga..
Käkade ett par rostade mackor med mjukost på och drog i mig vatten och ett stort glas cola, men huvudvärken ville ändå inte släppa.. Ett lätt illamående fanns så där lagom i bakgrunden också.. Ingen trevlig start på lördagen..

Mathias låg och snarkade och jag lät han sova idag, eftersom han idag var ledig..
På ett sätt så är både Mathias och Christofer nu mina Working Class Heros..

Nåja jag tittade i alla fall lite på TV och det var lite bandy och skidor, både på längden, tvären och utför.. Huvudvärken slog som en metronom i skallen så jag tänkte att jag lägger mig ner och försöker vila bort huvudvärken, och somnade gjorde jag och när jag vaknade så var inte huvudvärken, nacksmärtorna och illamåendet bättre.. Men tyckte i alla fall att det var dags att försöka få upp Mathias..

Får väl ändå säga att väckningen av Mathias gick förvånandsvärt bra..

Han informerade mig om att han skulle vilja åka hem om till sin mamma för att hämta lite saker, och jag såg min chans att då kanske få tag i en värktablett, så sagt och gjort vi körde iväg och kan väl säga att min ljuskänslighet när jag möttes av andra bilars lyktor inte var den bästa och den högsta, men vi tog oss fram och han gick in för att hämta sakerna han skulle ha och i handen bar han en värktablett.. Jag vill passa på att tacka både Mathias och hans mamma för den tabletten.. Den var välbehövlig:)

Vi körde sedan vidare till COOP där Mathias skulle köpa lite mat, för att han skulle iväg på chillkväll sedan, och jag kände då att jag inte kunde äta något för jag mådde illa.. Så han köpte någon färdigrätt, samtidigt som han köpte ett paket värktabletter till sin pappa.. God bless that little child...
Nåja hemma igen så åkte maten in i micron och han gjorde sig iordning och när mat och allt var klart så tog jag mig i kragen och körde honom till Gullvik så han slapp åka buss runt halva stan för att komma fram.. På vägen hem så kände jag att tabletten hade börjat verka och illamåendet hade försvunnit, men eftersom klockan hunnit bli lite så ville jag inte äta en hel middag så jag körde in om Gyllene Måsen på hemvägen och köpte en Baconcheese-burgare som jag sakta men säkert satte i mig när jag kom hem.. Jaa jag åt sakta, kan väl inte trycka i sig den väl ;))

Sedan har jag väl mest suttit och tittat på TV och inte gjort så mycket, mest börjat få ångest över att det imorgon är söndag (eller ja när detta publiceras så är det ju redan söndag) och den sista dagen av ledighet.. Som jag nämnt innan så har ångesten inte så mycket med jobbet att göra utan har nog mer med mig och mitt inre att göra.. Kan inte sätta fingret på det, så därför kan jag inte göra någon större utläggning om det, men jag lovar att klämma fram det i ord när jag rett ut det hela med mig själv så att säga..

Nä nu är det nog inte mer att skriva men jag återkommer säkert imorgon igen, eller ja idag om man nu ska vara petig..

Saar såå..

With Love and Hell Fire

Puss och Kramen

Spårlämningar

Skriv några rader till mig här:

Jag heter eller kallar mig:
Kom ihåg mig?

E-post eller så där FrankieBoy kan nå dig om han vill: (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida skriv den adressen här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0