Onsdagens genomgång...

Tänkte jag skulle börja med en liten låt:




Det är ju en ganska "gammal" låt, men jag tycker den är så fin och jag gillar texten. Plus att det är en låt som får mig att tänka på en speciell person och då är det faktiskt en låt som får en att må ganska bra.. Sätter ett litet leende på mina läppar..

Och bra är faktiskt något som jag mår idag.. Har ärligt talat inte en blekaste aning om varför, men om jag nu mår bra idag så är det ju bara korkat att ifrågasätta varför utan bara njuta av det.. Fast ovanstående låt är också en anledning till att jag mår bra idag.. Lyssnar på den medan jag skriver, så jag kör den nog på repeat;)

Onsdagen då? Tja jag var på jobb redan 06.50 idag för ett APM som började kl 07.00.. Vid 8-tiden när det var slut så var det bjudefrulle på jobbet, vilket aldrig är fel och jag käkade med god aptit och tänkte att jag nog behövde ladda upp batterierna inför dagens andra möte, och det kanske var bra tänkt med tanke på att det mötet varade till ungefär halv ett då jag ganska snabbt tryckte i mig en ostfralla och ett glas vatten... Jobbar man där jag jobbar är det vatten och bröd som gäller haha..

Eftermiddagen var meningen att det skulle bli en ganska lugn sådan.. Jag satt på mitt kontor och lyfte blicken för att titta in till Obi-wan när det typ sa POFF och strömmen gick.. Vart den gick hän vet jag inte, men det är inte en bra händelse med tanke på den verksamhet som vi jobbar med.. Men gudskelov så funkade de mest vitala inne i TR och efter lite laborerande så lyckades jag och I få tillbaka strömmen och vi kunde pusta ut.. Jag sa till Obi-wan att det var rätt kul att se hans och min reaktionstid när strömmen gick som kändes som om vi båda två var uppe ur våra stolar på typ 0,5 sekunder...
Obi-wan has taught me well, I am a good padawan...

Nåja, vid lite i fyra kom jag iväg från jobbet, eftersom mamma hade ringt innan och berättat att hon behövde komma till vårdcentralen till 16.40 och jag stack hem om först och bytte om för träning innan jag körde och hämtade upp henne.. Körde henne till vårdcentralen och väntade utanför på parkeringen medan hon var inne och hon kom ut c.a en halvtimme senare och vi körde vidare till apoteket.. Väntade även här utanför.. Hon kom ut efter en stund och sa att det var så många framför henne i kön att det inte var lönt för mig att vänta, för i så fall skulle jag inte hinna till träningen.. Jag erbjöd mig att avboka träningen så att hon kunde bli körd hem, men hon tyckte att det var onödigt för det var inte så långt att promenera tyckte hon, plus att hon kunde ta en tur in på Lidl också.. Sagt och gjort körde jag vidare till träningen..

Ja träningen.. Det känns i alla fall att det gör någon nytta och att det går "lättare och lättare" för varje pass och det är absolut en sporre, plus att inför denna träningen så har jag hittills denna månad gått ner ca 2,3 kg.. Vad det resultatet för denna månad blir efter dagens pass vet jag inte förrän imorgon så det får jag väl nämna då om jag kommer ihåg det.. Men det känns skönt att det går åt rätt håll..
Och som sagt dagens träning gick faktiskt bra och jag ser redan framemot nästa träning på måndag.. Kör bara två gånger i veckan än så länge, men hoppas komma upp i tre gånger i veckan så småningom och krydda lite gym 1-2 gånger där emellan.. Men skyndar långsamt...

Väl hemma fastnade jag i soffan innan jag hamnade i duschen, men nu sitter jag i alla fall här framför datorn nyduschad och nykammad.. Ja det var skägget jag tänkte på...

Och med det så har jag nog inte mycket mer att skriva idag.. Men eftersom jag känner mig på sådant gott humör idag, eller ska väl kanske kalla det varmt humör så bjuder jag på en låt till, fast egentligen inte.. Vad jag menar med det? Ja det är samma artist som ovan, och det är samma låt.. nästan... Fast ändå fast på spanska... Håll till godo...




Puss och Kramen
(mer till vissa än andra haha)

With Love and Hell Fire..

Spårlämningar

Skriv några rader till mig här:

Jag heter eller kallar mig:
Kom ihåg mig?

E-post eller så där FrankieBoy kan nå dig om han vill: (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida skriv den adressen här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0