En kall dag...


Och nu var det mer vädret ute jag syftade på.. Fast å andra sidan så skulle jag ju kunnat ta på mig lite mer när jag var ute, och bilden togs.. Nåja.. Skägget växer på i alla fall...

Morgen började kanske inte riktigt som jag hade tänkt från början och efter lång snoozning blev det även en liten lur till.. Tur man har flex.. 09.11 ringde Obi-Wan och frågade så att allt var okej.. Nu var det ju det, men jag uppskattade ju faktiskt samtalet..

Liten utvikning.. Benämningen Obi-Wan har en liten tanke bakom, eftersom Obi-Wan var en lärare och det är därför jag kallar A för det, plus vissa likheter, inte alls elakt menat.. En tanke var också att lite som Patrick Ekwall i sin blogg kallar personer för "smeknamn" försöker jag göra det ibland.. Men å andra sidan är det svårt att nämna alla vid sådana namn.. Vissa gånger kan jag inte komma på något namn, och andra gånger är det som så att jag inte vill skriva det jag kommit på för det kanske finns risk för att det missförstås, och det vill jag ju verkligen inte.. Men får jag chansen kanske jag frågar de personer jag tänker på och frågar om det är okej.. Men ja den tiden den sorgen...

Åter till dagen..

När Obi-Wan ringde så var jag på väg till jobbet och stod och skulle precis ta på mig jackan... Kom iväg och på vägen till jobb så körde jag in om Katarina Bageriet och köpte lite frallor och kakor till eftermiddagens möte.. Samtidigt hade jag en liten Bogdan-känsla.. Så det passade ju bra att jag lyssnade på Dubioza Kolektiv och lite Goran Bregovic på bilstereon;)

Väl på jobbet så var det att sätta igång med dagen, äv en om det var så att halva förmiddagen redan gått, men det flöt på och pratade en del med F..
Lunchen blev rostbiffmackor och lite juice.. Ska ju skämma bort sig lite men inte allt för mycket..

Efter lunch var det dags för möte som gick bra, och efter mötet så var det att duka av och sedan muta Isse med lite kakor för att han skulle hjälpa mig med ett litet projekt imorgon.. Han var inte där när jag satte in kakorna, men vi får väl se imorgon om jag lyckades..

Nåja när jag väl kom iväg från jobbet vid 16.30 körde jag och hämtade upp min moder och vallade runt henne på COOP och som tack för det så fick jag lite pålägg och sedan en måltid på ALLANS...
Allans heter egentligen Allans Korv - Allas Korv och är en korvkiosk, jag skulle vilja kalla det en gammal och klassisk korvkiosk som funnits i Malmö i evigheter (eller i alla fall sedan 60 talet) men låg från början lite mer centralt.. 

Oj ännu en liten utvikning..

När jag hade lämnat av min moder, körde jag och hämtade Christofer och körde honom till träningen och sedan hem för att äta min mat jag fått med mig från Allans.. Var väl lite väl fesljummen, men det gick bra i alla fall.. Gratis är oftast gott, även om det kanske varit bättre om jag dragit in den i micron 30 sekunder eller något.. Men nu valde jag att inte göra det och får stå för det beslutet..

Jag erbjöd mig också att hämta StoreSonen efter träningen.. Fast hos hans mamma, eftersom han skulle hem där och hämta ett våffeljärn, så att han, Emma och även Livia tror jag skulle mumsa i sig goda våfflor... Och jag körde hem, fortfarande lyssnandes på Dubioza Kolektiv på ganska hög volym

Väl hemma så var det upp och kasta sig raklång på soffan och börja skriva ett litet inlägg till mina kära läsare.. Eller ja jag fastnade i programet Fallet Kieth först.. Men nu har jag ju kommit en bit på mitt inlägg och ligger nu och funderar på om jag orkar gå ut i köket och hämta en flaska vatten.. Hmm kanske ska ta ett stopp på vägen och släppa ut lite gammalt vatten hehe..

Om en viss person skulle läsa det sista, så vet jag hur denne skulle reagera.. Vet inte om denne brukar läsa här regelbundet förvisso, men i alla fall;)

Jo jag har förslag på Bloggnamn på denne också.. Eller ett par olika...

Sönerna skulle nog bli Storsonen och Lillsonen.. Men hade nog blivit deras riktiga namn, eller Stoffe och Thias:=)

Har nog förslag på både F och Isse som jag nämnt idag också, även om Isse ju i o f är ett smeknamn..

Nåja när jag lyckats få fram alla så kanske det kommer en förklaring och Översättningslista haha...

Nä nu har jag börjat svamla lite väl mycket så jag tror jag ska börja avsluta detta lilla inlägg.. Men jag kommer säkert snart tillbaka igen...

Saar Såå..

With Love and Hell Fire

Spårlämningar

Skriv några rader till mig här:

Jag heter eller kallar mig:
Kom ihåg mig?

E-post eller så där FrankieBoy kan nå dig om han vill: (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida skriv den adressen här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0