Torsdagens röriga hjärna..


Men nog mest för att jag inte får ihop orden i skallen just nu..
Regnet smattrar utanför, hör det ganska tydligt mot taket.. Tur jag hann ta en bild innan idag när det fanns lite sol uppe och framme

Morgonen var lika trött som vanligt men jag kom i alla fall iväg till jobbet och var där faktiskt innan 07.30 vilket alltid är en bedrift ju.. Jobbet har varit som vanligt och jag har äntligen fått rensat mitt skrivbord efter semestern och kan nu igen se träslaget på mitt skrivbord.. Fick även rensat ut inboxen i mailen, ringt ett antal samtal till skolor och farbror blå, fick iväg de mailen som skulle iväg och jag fick även plockat fram den info som en av våra leverantörer behövde för lite felsökning. Alla larmrapporter skickade, så en riktigt produktiv dag tycker jag haha... Sedan får man ju inte glömma att det idag var GGGGGGGGGGGGGGG på jobbet.. Lika underbart som vanligt.. Det var längesedan som jag kände mig så avslappnad, även om tröttheten kröp på en efter åt..

Fick även kollat upp lite saker som jag funderat på som jag tänkte skulle kunna förbättra och förenkla vissa saker för mina kollegor i TR.. Men hmm ja får väl se, ser ut att bli dyrare än vad jag trott och tänkt så jag vet inte om chefen går med på det..

Efter jobb stack jag in på ICA Malmborgs för att handla lite dricka, men väl där inne så blev jag så otroligt sugen på KÖTT, alltså inte kött i en gryta, kött i en korv eller dylikt nä jag pratar om KÖTT.. Så det fick bli det med härligt grillat kött och till det lite god salsasås och lite coleslaw sallad..

Och idag var det äntligen dags för omstarten av Allsvenskan efter landslagsuppehållet och det var Gefle som stod på programmet för Malmö.. Min enda tanke var att hitta en stream och att Malmö inte skulle lida av sin "vanliga" "Vi spelar alltid dåligt efter ett landslagsuppehåll"..
Hittade en stream, och även om uppkopplingen är dålig på min hemliga ort gick det att se någorlunda hyffsat i alla fall.. Men Malmö spelade lojt.. Kändes ungefär som att titta på en svensk landskamp.. Och många gånger det värsta som kan hända är att jag går in med en taskig magkänsla när Malmö ska spela, för det brukar bli rätt.. Och så även i detta fall, och det hela började med att Gefle fick (enligt jäviga mig) en ganska billig straff..
Malmö hade förvisso en del chanser men man måste ju också förvalta dem för att man ska kunna vinna matcher.. Det är inte många, om än några, matcher som vinns på att man NÄSTAN gör mål..
Och till råga på allt elände så gjorde Gefle även ett andra mål och ja, matchen slut..

Det är inte mycket att göra åt, men det sätter sig alltid i själen att se när Malmö förlorar... Nu gäller det att de kan ladda upp ordentligt inför bortamatchen mot IFK Fisk.. Då funkar det inte att spela som de gjorde nu mot Jävle..

Nåja, nu ska jag sluta tjata om fotbollen och som i ett magiskt trollslag så slutar inspirationen att komma och jag vet inte riktigt vad mer jag ska skriva om.. Men fredag imorgon och det är ju alltid något och det blir väl i alla fall en eller två dagar till på hemlig ort hehe.. 

Utanför så blåser det men regnet har slutat för tillfället i alla fall.. Alltid något.. Fast det är ju inget mot det regn som helt plötsligt började forsa ner under matchen mellan Malmö och Gefle..

Nä nu avslutar jag här tro jag.. Inte mycket mer på hjärtat nu som det känns i alla fall. Skulle jag komma på mer får jag ju antingen lägga till ett inlägg till eller försöka komma ihåg det till morgondagens inlägg...

Nu önskar jag er alla en fortsatt trevlig och bra kväll 

Saar såå

Puss och Kramen

Spårlämningar

Skriv några rader till mig här:

Jag heter eller kallar mig:
Kom ihåg mig?

E-post eller så där FrankieBoy kan nå dig om han vill: (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida skriv den adressen här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0