Söndagen i naturen...



Idag har jag varit uppe klockan 06.50.. Ja jag haha på en söndag.. Vad fick mig upp så tidigt?? Ja jag skulle hämta bilen av min mamma för att sedan ta tag i uppgiften att väcka Christofer för att vi skulle ut i naturen för att idka lite trädgårdsarbete haha.. Eller ja Golf då, men med mitt spel är det väl mer att räkna det som trädgårdsarbete haha..

Nåja vi kom iväg i alla fall och skulle denna gång testa 12 hålsbanan på Oxie GK.. Det blev även en liten frukost i klubbhuset innan vi gav oss ut.. Lite varm dubbel focaccia, jag med ost och skinka och Christofer med mozzarellaost.. Det var riktigt gott..
Sedan var det ut och dags för första tee.. Lite nervöst med tanke på att jag inte spelat sedan typ slutet av augusti förra året.. Men måste väl säga att det gick någorlunda hyffsat och på första hålet sänkte jag en 4-5 meters putt..
Haha jag vet inte vem som såg mest chockad ut, jag eller Christofer hehe...

Men som väntat så blev det ju ganska snart ganska tydligt vem av oss två som tog greppet om matchen haha, och ja jag erkänner det var inte jag.. Även om mitt närspel och puttande stundtal fungerade högt över förväntan.. Sedan kanske det skulle varit lite jämnare mellan oss två om jag hade klarat av de jävla träklubborna haha... Men det funkade att köra järn5 vid utslag haha..

Men vi hade en trevlig promenad och kul och få snacka lite och ute och röra på sig, vädret var väl medium, det kunde ju varit lite varmare och lite mindre blåst, men jag kommer gärna att återkomma till banan ute i Oxie.. Och det bestämde vi väl också att vi skulle göra...

På vägen hem stannades det till på Gyllene Måsen och lite lunch till mig och lite frukost till Mathias som vaknade lagom tills jag kom hem.. Köpte förvisso lite fel burgare till Mathias men det verkar inte som han hatade mig allt för mycket haha.. Vi käkade och snackade lite skit tills det var dags för honom att sticka iväg till hans Korpenmatch i fotboll och premiären för hans nya benskydd haha.. Och efter att han gått så kollade jag lite film på mobilen och sedan somnade jag på ett kick.. Och vaknade när jag hörde att dörren gick igen... Kändes som om jag sovit i typ 4 minuter men eftersom det var Mathias som kom tillbaka så vet jag ju att det var något längre än fyra minuter haha..

Sedan har det väl inte hänt så mycket mer haha... Mathias och hans lag förlorade matchen med 3-2 men de var nära ett oavgjort... Vill så gärna att de vinner ju...
Vi satte oss sedan för att kolla liverapporteringen på nätet från Svenska Cupen i fotboll eftersom Malmö FF idag mötte Halmstad BK.. Det blev en säker och komfortabel vinst för Malmö med 3-0 men vad jag förstod av rapporteringen från matchen i Halmstad så var det väl ingen sprudlande tillställning...

Det var sedan dags för mig att lämna tillbaka bilen till mamma och gratulera henne på mors dag haha.. 

Imorgon är det måndag igen och ännu en orörd vecka som man har chansen att strula till det i haha.. Fast blir väl inte så mycket på jobb i veckan som kommer, utan jag ska på en win7 utbildning (nätverk) måndag till onsdag och sedan är det ju helg på torsdagen och sedan får man väl in och försöka göra något på jobb kanske på fredagen och sedan är ju den veckan slut haha...

Hmm har nog inte mycket mer att skriva om vad det gäller denna söndagen.. Just nu sitter Mathias och spelar Angry Bird på datorn och jag tittar på en film som jag inte riktigt hänger med i på TV4..

Glömde ju berätta att jag klippte Mathias igår hehe.. En liten mohawk typ hehe.. Kanske lägga in ett foto på det sedan haha...

Nä slut med orden för idag...

Spårlämningar

Skriv några rader till mig här:

Jag heter eller kallar mig:
Kom ihåg mig?

E-post eller så där FrankieBoy kan nå dig om han vill: (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida skriv den adressen här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0