Vet i fan vad jag ska döpa detta till? Parkettgolv kanske?

Blev inte så mycket skrivande igår, men kanske beror på att jag inte var hemma så mycket..;)

Inte så mycket att skriva om jobbet, det gick bra, allt fungerade, blev en hel del planerat som gör att mycket kanske kan bli gjort nästa vecka.. Vilket kanske ger glada kollegor?

Finns något jag skulle kunnat nämna angående jobbet men väljer att låta bli...

Nåja efter jobbet så stack jag ut till min mamma i stugan en liten runda.. Fick då även ett SMS från Christofer som frågade om jag ville käka med dem idag.. Så besöket i stugan blev inte så jätte långt..

Får väl berätta också att min mamma tog den eviga studenten igår.. Alltså hon hade igår jobbat sin sista dag och ska nu gå i pension, ja även om hon funderar på att sätta upp sig som tim vik så hon kan jobba lite när hon känner för det..
Det som kanske är "negativt" med att hon nu går i pension är väl att jag får betydligt färre (läs: inga) tillfällen till att vara ensam ute i stugan.. Jag får väl passa på i så fall när hon ev jobbar extra eller om hon åker iväg till min moster och hälsar på.. Men jag kommer som sagt sakna den positiva och sköna känslan av ensamhet och meditation som jag kan känna när jag är ute i stugan..

Nå blev en liten utsvävning där haha.. Körde hem om i alla fall innan jag stack iväg hem till Emma.. Väl där så hittade jag Christofer på balkongen vid grillen i sitt nya grillförkläde.. Så söt så haha.. Han stod där och grillade korvar, grillspett och marinerade champinoner.. Vi satte oss till bords och åt en god måltid och för mig i trevligt sällskap.., 
Vi satte oss sedan på balkongen där det blev godis och snacks.. Med skratt, musik, snack, roliga bilder och en upplivande Livia haha..
Med lite ont i ryggen så gick jag in från balkongen och la mig på soffan och läste Sydsvenskan.. Det hela slutade med att Livia la sig bredvid och vi tittade på Asterix och Obelix tillsammans haha..

Det blev i alla fall tillslut dags att bege sig hemmåt och jag tror inte det tog väldigt lång stund innan jag somnade på soffan och vaknade sedan till vid 4-tiden och tänkte att lägga sig i sängen kanske inte vore så dumt.. Så med ont i nacken (inte så jävla konstigt kanske med tanke på sovställningen i soffan hehe) stapplade jag in i sängen och somnade nog på två röda, och vaknade sedan vid 9 med huvudvärk och fortsatt värk i nacken så jag tog ett snabbt beslut med enkel majoritet att fortsätta sova lite till.. Så jag vaknade tillsist vid 12 och tänkte att nä nu får jag nog ge mig upp.. 

Och när jag var på toaletten så dök Christofer upp.. NÄÄÄÄ han dök inte upp i eller på toaletten, men han kom in genom dörren.. NÄÄÄ inte toalettdörren utan genom ytterdörren hahaha..
Alltid trevligt att att se en son på besök, älskar ju dem hehe

Han berättade om en liten incident som hade hänt Mathias igår, eller ja i natt när han var på väg hem från studentfirande hehe... Ja det är väl inte så kul men samtidigt tycker jag det är skitkul haha..
Han hade tydligen suttit på en busshållplats och bestämde sig för att ta en liten powernap i väntan på bussen.. Det slutade med att någon trodde att han var medvetslös och skickade dit ambulanser, poliser och brandkår haha..
Jag kanske kommer att skriva mer om det när jag fått lite mer info från Mathias själv haha...
Hittade i alla fall inget om händelsen i tidningen, vilket jag hade hoppats haha... 
Skulle vilja se Mathias min, hans reaktion när han vaknar från sin "medvetslöshet" och upptäcker vad det är för sällskap han hade fått haha...

Jag hoppas att även ni kan se det lite komiska i det hela haha...

Hänt något mer idag?? Nä inte än haha... Efter att Christofer berättade det om Mathias så har jag satt mig ner för att skriva bloggen och tittat lite på TV, funderat på om jag skulle äta något och om internet bara är en fluga haha. Alltså helt vanliga saker att göra en lördag hehe... Plus att Christofer och jag kom fram till att det är helt OK att lägga parkettgolv i hela trädgården (i SIMs) för det är ju ändå ett naturmaterial haha

Återkommer kanske senare..


Spårlämningar

Skriv några rader till mig här:

Jag heter eller kallar mig:
Kom ihåg mig?

E-post eller så där FrankieBoy kan nå dig om han vill: (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida skriv den adressen här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0