Kanske dags att skriva?

Foto: Lars Brundin

Känns inte som om jag varit superaktiv i mitt skrivande de senaste dagarna, men har väl haft lite fullt upp, plus att jag väl väntat på lite foto ifrån Christofer från hans fest för att ta in i ett blogginlägg, fast han har bara skickat ett så det får vänta lite till hehe...

Hur har de här dagarna varit då? Tja först vill jag påpeka hur jävla skönt det har varit att vara ledig.. Med fint väder, även om jag kanske inte varit ute så mycket som jag kanske borde med tanke på hur mycket jag älskar sol och värme.. Men jag har ändå njutit av ledigheten och ser det som en liten försmak av semestern.. Fast det blir ju inte förrän i mitten av juli som det blir dags för det, men den som väntar på något gott.... (väntar alltid för länge)

Nåja i lördags så var det alltså dags för Christofer att ha sitt partaj... Han firade sin 22 födelsedag med lite släkt och vänner, och han hade det i föreningslokalen hemma vid sin mamma.. Han bjöd där på egengjord smörgåstårta som var otroligt god.. Han har verkligen talang i köket så det är ju synd att han inte lyssnade på sin pappa hehe...
Till det så blev det val mellan vin, öl eller cider..
Jag började med öl och testade även cidern och eftersom den smakade som glassen Piggelin så blev det en glad överraskning..
Ja det var här jag skulle lagt in lite bilder på min dansanta sida och lite på när Christofer öppnade paketer, men ja det får väl bli ett senare inlägg haha...

Kunde  ju haft massor av bilder, för Mathias skulle ju ha fotograferat, och han fick ju kameran med sig, men en fördel är ju alltid om man tar med batterierna till kameran haha...

Nåja som sagt det var en mycket trevlig fest och jag orkade inte gå hela vägen hem när jag skulle hem så jag knatade upp och la mig hos min mamma, som ändå var i stugan haha blev en precis lagom promenad hehe.. Jag stack väl vid halv 1 kanske 1, men de som var kvar då fortsatte väl till typ 04 något.. Hade det inte varit för min huvudvärk och mina nacksmärtor så hade jag nog kunnat fixa med någon timme till haha... Nåja...

Dagen efter så vaknade jag och hittade Mathias i ena soffan och vi vaknade väl till riktigt efter någon timme och begav oss hemmåt, vilket var en skön promenad i den varma söndagssolen, med en tur in på COOP för att få lite vätska... Gick även förbi Baltiska Hallen vilket visade sig vara ett bra val eftersom det var någon sorts tävling för Cheerleaders, och ögongodis en söndag är ju aldrig fel hehe...

Hände väl inte så mycket mer den söndagen, förutom att Mathias spelade match i Korpen och de vann, med 8-6 tror jag... Mathias gjorde mål, så han var ju glad som en speleman..

Sedan var det alltså måndag... Nationaldag... 
Vi hade tänkt komma upp tidigt och köra ut till stugan för att lapa lite sol på förmiddagen, men ack vad vi bedrog oss haha..  Vaknade till liv någon gång runt 12, och en stund senare så dök även Christofer upp.. 
Jag gjorde då lite (amerikanska) pannkakor och sedan så promenerade vi bort mot Swedbank för att vi skulle se träningsmatchen mellan Malmö FF och Elfsborg.. Elfsborg ställde upp med ett ordinarie A-lag förutom någon få skada och de som var på landslagsuppdrag..
Malmö FF ställde upp med spelare från U21 laget, juniorlaget och jag vet inte kanske någon från 16-åringarna också.. Det var en trevlig och underhållande match och i halvtid så stod det 1-1..
I pausen så stack Christofer och jag och hämtade pengar eftersom det var så få kiosker öppna och den som var öppen tog bara kontanter.. Men på vägen tillbaka så gav Christofer upp eftersom han hade huvudvärk, kanske för lite vätska och mycket sol de senaste dagarna för honom, så jag traskade upp till Mathias på läktaren igen efter att jag köpt två Cola..
Andra halvlek var lika underhållande och matchen slutade tillslut 2-2.. 
Är verkligen nöjd med det resultatet, allra helst med tanke på att det var U21 och juniorer i Malmö och A-lagspelare i Elfsborg.. Rikard Norling fick en bra start på sin tid i Malmö i alla fall..

Vi kom hem och då mötte oss Christofer, men han packade ihop sig lite efter en stund och begav sig av till Emma.. Han packade även ner träningskläder för han skulle testa att träna nu igen efter en tids skada.. Hoppas att det går bra för honom och att han ändå försöker ta det lite lugnt på första träningarna så inte skadan kommer tillbaka...

Mathias och jag käkade och just nu är Mathias hemma hos sin mamma och lämnar cykeln för den behövdes där hemma, får väl se när han kommer tillbaka hehe..

Imorgon är det jobb igen och ja.. Tillbaka till gruvorna haha..

Har väl inte mycket mer att skriva om just nu, skulle väl vara att det skulle vara lite trevligt med svar på SMS haha... Hehe kunde inte låta bli..

Nä nu har jag inte mycket mer att skriva om tror jag, men tycks blivit ett hyfsat inlägg i alla fall. Sedan om det står något intressant är ju en helt annan sak haha..

Men återkommer säkert snart igen hehe.. Nu ska jag titta på Shanghai Noon.. Men först ska jag ut på ballkongen och njuta av sommarkvällen lite hehe..

Spårlämningar

Skriv några rader till mig här:

Jag heter eller kallar mig:
Kom ihåg mig?

E-post eller så där FrankieBoy kan nå dig om han vill: (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida skriv den adressen här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0