Tystnadens uppdatering 2

Ja nu har mitt inlägg dröjt igen.. Inte likt mig, eller jo den senaste tiden har det varit ganska likt mig haha...

Gårdagens Frankie

Vet inte riktigt hur jag ska göra för att bättra mig *ler*, men jag sitter på kvällarna och känner att nu ska jag skriva ett inlägg, sedan händer det något och jag glömmer bort det..  

Gårdagen? Ja det hände väl inte så mycket.. Jag körde Christofer hem till Emma och Mathias var på stan och fikade.. Hmm ja innan det så var Christofer och jag på mitt jobb så att han kunde få skrivit ut papperna på sitt projekt.. Det bestod i att han skulle designa en gård i ett bostadsområde, med gungor, bänkar, växter, plattläggning o s v.. Måste säga att jag tycker att det blev jättebra och tycker att han är jätteduktig.. Överraskad?? Nope.. Han är ju min son haha...

Nåja på kvällen blev inte mycket gjort och när Mathias kom hem så fixade vi till lite mat.. Blev gryta med pot.mos.. Inte alls dumt faktiskt.. Vi tittade även på Wild Hogs på DVD.. Den är alltid lika kul att titta på..
Tyvärr har jag inte blivit färdig att köpa Sons of Anarchy än, men det kommer väl så småningom..
Mathias stannade över natten till måndagen också och jag vaknade vid 07.20 för att se att han kommit upp och iväg till praktiken... Och när jag vaknade någon timme senare och steg upp så var han inte kvar så jag gissar att han kom iväg haha..
Han har förresten planer på att studera nu och då först läsa upp sina betyg och sedan eventuellt läsa till antingen förskolelärare eller till lärare.. Och skulle det bli lärare skulle han vilja bli historielärare.. Hoppas att han tar tag i sina drömmar och går vidare med sin utbildning.. *ler*
Väl uppe så hoppade jag in i duschen (ja jag hoppade haha) och sedan blev det lite rakning och packa lite saker.. Fastnade sedan vid tysta minuten och de sändningar som kom från Oslo.. Otroligt hemskt och tragiskt det som har hänt där och mina tankar går till alla drabbade, anhöriga och förövrigt hela norska folket...
När jag tittat klart på det så åkte jag ut i stugan och ja här sitter jag nu någon timme senare och njuter av tystnaden och med jämna mellanrum hör jag hur vattendropparna from the sky smattrar med sitt avkopplande ljud på uterumstaket.. Mysigt.. Tyvärr utan sällskap, eller ja jag har ju min kompjuter haha.. Men jag vet vem jag skulle kunna tänka mig som sällskap här ute.. Hon heter..
Haha det trodde ni väl inte att jag skulle skriva ut.. Haha.. Men hon är hjärtligt välkommen ut här.. hehe..

Mathias sitter hemma hos mig och Christofer är på The Hook och spelar lite golf.. (The Hook är Hylliekrokens Golf för er som inte vet haha..).. Lite avundsjuk är jag nog allt, men vi har planerat att kanske ta en runda antingen på onsdag eller på torsdag.. Men vi har inte riktigt bestämt oss för om vi ska ta The Hook eller om vi ska spela på Oxie GK men vi får väl se vad det blir..

Jag i skrivande stund..

Och på tal om golfen så skulle jag vilja inhandla lite faktiskt haha.. Jag skulle vilja byta ut mina järnklubbor till nya, köpa nya wedgar (förutom kanske min älskade 64 gr haha) kanske köpa ny driver, och ny trä3 och några rescuejärn eller kanske trä 9-13.. Och så vill jag ha en chipper..

Såg även ett par snygga byxor och piké jag skulle kunna tänka mig haha...
Ja jag hittade en billig sida på nätet (och jag menar billig) och satte ihop mitt eget set och valde ändå inte riktigt just de jag ville ha och det slutade på typ 6 000 kr så det får nog vänta haha.. Men chippern kanske jag slår till och köper.. Anmält mig till en Golfklubb igen, det var ett tag sedan nu, men ja vi får väl hoppas att det går som jag vill haha...

Kanske skulle man köpa sig personliga golfbollar med mitt namn på haha... (skojar liiite hehe)

Har precis käkat lite, blev enkelt med makaroner och så stekte jag lite hamburgarbitar och lite fläskkött som låg och skräpade efter lite grill haha... Gott och jag blev mätt haha..

Nä nu har jag väl inte så mycket mer att skriva om så jag tror jag avslutar detta inlägget och ska ut och surfa golfgrejor igen haha...

Och just nu fick jag en liten flash när jag och grabbarna hade med min arbetskamrat Angelica för hon också skulle få testa på golf, i alla fall på driverangen hehe... Ja det var en kul upplevelse, även om hon kanske inte riktigt ser det så som vi ser det haha... But it was a good day hehe..

Nä nu ska jag avsluta.. Vi hörs snart igen (hmm ja jag ska försöka i alla fall)

Puss och Kram

Spårlämningar

Skriv några rader till mig här:

Jag heter eller kallar mig:
Kom ihåg mig?

E-post eller så där FrankieBoy kan nå dig om han vill: (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida skriv den adressen här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0