Tisdaggrus i sus och dus

Kanske ska skriva några ord om gårdagen som går under benämningen tisdag..
Jag vaknade ganska tidigt och steg upp vid 08.00.. Sedan tog det någon timme eller två innan jag fick liv i Christofer.. Men när det väl var gjort så tog vi oss i kragen och stack först till Lidl där vi köpte lite frukostfrallor och sedan körde vi ut till stugan.. Där hittade vi min mamma påtandes i trädgården och Christofer och jag började plocka fram lite fika.. Det blev en god frukost med ägg och sill och massa annat gott pålägg till frallorna...
Sedan var det dags för lite hard work haha.. Vi skulle sätta igång och klippa häcken.. Vädret var underbart, solen gassade och vi satte igång... Och det gick faktiskt ganska bra, med tanke på att det var första gången som jag höll i en häcktrimmer.. Christofer hade lite mer vana och fick se lite utlopp för hans petighet haha.. Men vi fick klippt hela utsidan och skulle sedan sätta igång med insidan.. Det var då det hände.. haha.. Christofer blev lite ivrig eller något haha han klippte av förlängningssladden så maskinen tystnade, TV tystnade, kylen tystnade.. Inte nog med att sladden nästan var i två delar så gick även proppen..
Proppen blev bytt men det blev inte mer klippt... Men utsidan blev i alla fall klar vilket gör att föreningsgubbarna håller lite tyst och mår bättre i sina liv haha...

Så vi satte igång grillen istället och grillade på ett antal festivalkorvar som käkades med en god aptit och slutade med att jag kände mig så mätt att det nästan var jobbigt haha.. Och mycket mycket vatten intogs...

Sa jag att vädret var underbart?? Haha om inget annat märker jag de på den röda lite ömma huden som sitter på axeln haha brände mig lite, men det var det värt haha..

Ja sedan kom vi hem till slut och ett beslut togs att ingen TV skulle sättas igång... Christofer satte sig på sitt rum och började jobba på sitt projektarbete i skolan och jag la mig på soffan och läste Jens Lapidus Livet Deluxe.. (Lite om det kan ni ju läsa i förra inlägget) och jag gav mig inte förrän jag läst klart boken haha.. Så lite efter 02.00 släcktes mina ögon och jag somnade på typ 2,4 sekunder haha....
Ögonen slogs upp igen vid halv 8 men somnade om en liten stund till och steg upp vid 10 och nu sitter jag här och det känns lite som i filmen Måndag hela veckan, för nu håller jag ännu en gång på att försöka få liv i Christofer haha... Han har i alla fall grymtat lite och beklagat sig att jag väckte honom precis när han fått besked att han fått biljetter till MFF-Milan matchen av en kompis som är i Italien haha..
Stackars lille Stoffe haha..
Nåja nu har jag i alla fall fått skrivit lite på bloggen och nu ska jag snart sätta igång med Operation Väcka Döda haha.. Nu jävlar ska han upp haha...och jag avslutar detta blogginlägg haha... Och som jag skrev igår.. Ingen avslutningsbild, och bilder från igår kommer upp lite senare, fast jag är inte med på dem haha bara massa häckar haha...

Spårlämningar

Skriv några rader till mig här:

Jag heter eller kallar mig:
Kom ihåg mig?

E-post eller så där FrankieBoy kan nå dig om han vill: (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida skriv den adressen här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0