Monday, one down, four to go..

Då var det alltså måndag och den första av fem att klara av.. Sen är det dags... hehe
Vaknade tidigt idag men tyckte att det var lite onödigt gjort av mig så jag somnade om en liten stund, vilket var skönt men samtidigt gjorde mig något tröttare när jag väl kom på att det var dags att stiga upp..

Men iväg kom jag och tänkte på ett par av mina stackars kollegor som började sin första semesterdag idag.. Stackars dem som inte fick chansen att gå på jobb idag haha... (ironi?? Nja så det stänker om det skulle jag tro haha)

Det var en sådan där seg dag på jobbet idag med både bromsolja och sirap i klockan, men fick gjort en del i alla fall och påbörjat en sådan dära "dags att börja tömma skrivbordet inför semestern" städning... På rätt väg i alla fall och fick även förberett nästa månads debiteringar för att underlätta lite för mina kära kollegor som ska göra det..

Var en hel del larmrapporteringar och felanmälningar idag och det tog för en gång skull någon timme på morgonen.. Lite ovanligt men å andra sidan så går ju dagen lite fortare då hehe..

Nåja, efter jobb så körde jag till stugan så att min mamma skulle komma in till stan för att handla lite, och medan hon gjorde det passade jag på att åka hem för att laga lite middag till mig själv, en middag som idag bestod av bruna bönor och stekt falukorv.. Inte alls dumt, var ett tag sedan jag åt det nu..
Till efterrätt blev det en go portion hallonsorbet..
Hann t o m ta några minuters slummer på soffan innan mamma hade handlat klart och jag körde henne till stugan igen och hjälpte henne upp med kassarna..

Väl hemma igen har det varit lite TV tittande och lite läsande.. Men bara tidningar denna gången då jag inte har någon oläst bok just nu.. Eller jo det har jag men den har ju Christofer haha...

På tal om Christofer så befinner han sig på Ljungens Camping där han fått låna en husvagn och firar lite semester med Emma och Livia..
Mathias befinner sig tydligen nu i fiendeland, vad han nu ska där att göra..

Hmm önskar jag hade ett löp/gå band hemma.. Är inte den som så mycket uppskattar att ut och jogga eller med raska promenader ta mig runt själv.. Så därför skulle det vara trevligt med ett sådant band men de kostar ju en del så får väl fortsätta drömma haha...
Hörde också med sönerna om någon av dem var sugna att följa med på Twentyfour-seven, men förstår att de inte har de pengarna just nu.. Får väl se om jag skaffar det själv, men alltid trevligare att träna med någon i alla fall ibland.. 

Hmm jag har nog lyckats svamla på rätt duktigt här känns det som haha.. Och imorgon är det dags för dag två av fem haha...

Tror inte jag har så mycket mer att skriva just nu, så får väl försöka avsluta det här inlägget innan jag börjar svamla för mycket igen haha.. Får väl försöka komma iväg i tid till jobbet imorgon, i alla fall försöka vara där senast halv åtta...

Kommer jag tillbaka mer idag? Det vet jag inte, det vet man aldrig.. Ska i alla fall se Johan Falk lite senare..



Spårlämningar

Skriv några rader till mig här:

Jag heter eller kallar mig:
Kom ihåg mig?

E-post eller så där FrankieBoy kan nå dig om han vill: (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida skriv den adressen här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0