Fan då har det hänt igen...

Då har det hänt igen.. En eller flera personer har förstört en fotbollsfest med sitt idiotiska beteende.. 5-6 Bangers inkastade på matchen mellan Malmö FF och Djurgårdens IF..
Detta efter att Malmö ledde med 1-0 efter ett underbart mål av Dardan "D-Rex" Rexhepi..
Givetvis så har vissa (stockholms)tidningar varit väldigt snabba med att komma med bedömningen att det var från MFFare som det kastades.. Detta för att de har sett en bild där en (puckad) MFFare blir bortmotad av Djurgårdare.. Detta blir han för att han (korkat nog) ville protestera mot de kastade bangersen genom att spotta och kasta öl/urin (finns olika alternativ där) på djurgårdarna samt hetsa lite..

Skit samma, ännu en match avbruten för att de riktiga fotbollsmördarna har varit i farten.. SvFF mördar fotbollen på sitt sätt, men detta är för fan inte mycket bättre..
Hoppas att de hittar den/de skyldige/skyldiga.. Att han/de får sina (kännbara) straff.. Matchen avbröts och tas inte upp igen, Malmö ledde med 1-0, det hade gått typ 11 minuter.. Kan ju hoppas att det ryckte om att två var omhändertagna av Farbror Blå är rätt personer..

Har även hört diverse bangers efter matchen och även en väldigt bra stund efter matchen..
Efter vad jag läst och sett så säger jag diverse böter och seger 3-0 Malmö... Men det får vi väl se vad det blir när SvFF har haft sitt möte, vilket lär dröja 2-3 veckor enligt uppgift..

Spårlämningar

Skriv några rader till mig här:

Jag heter eller kallar mig:
Kom ihåg mig?

E-post eller så där FrankieBoy kan nå dig om han vill: (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida skriv den adressen här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0