Dagens avancerade trädgårdsarbete

Dagen började med en intention att stiga upp tidigt, men det blev inte förrän vid 08.30 och det var för att Christofer skickade till mig haha... Vi hade bestämt att jag skulle hämta honom klockan 09.00 för att vi skulle ut och spela golf.. Nu blev jag alltså lite sen i det hela och det slutade med att jag hämtade upp honom 09.30 istället... Men det funkade det också haha

Därifrån så stack vi iväg och jag stannade till vid en mack för att köpa lite dricka till rundorna... Oxie GK stod på schemat idag.. Det är en trevligt (kuperad) 12-hålsbana liten bit utanför Malmö.. Var lite osäker på att vädret skulle vara emot oss idag, men när vi kom fram så var det i alla fall uppehållsväder, vilket alltid i alla fall är en liten fördel..

När vi betalade greenfeen så tänkte jag att hmm jag är gammal och jag kommer få ont i ryggen i slutet med att bära bagen på ryggen runt, så för första gången i mitt liv så hyrde jag även en vagn.. Christofer tyckte det var skitkul och körde på med att jag var gammal o s v och var givetvis tvungen att föreviga mig på foto när jag ställde min bag (som inte är gjord för vagn egentligen) på vagnen och spände fast den..



Själv tycker jag bara att jag ser så proffsig ut i mina golfskor, kläder och keps haha.. Och jag kan ju avslöja att eftersom vi gick två rundor på totalt 24 hål, så tyckte så småningom Christofer att det där med vagn var kanske inte en så dålig idé haha... Och vid varje green så försökte han rulla iväg med min vagn istället för att ta hans egen standbag haha...

Nåja, spelet från min sida böljade väl som vanligt haha, men min glädje är att drivern funkar för det mesta även om de inte går så långt och så högt kanske men I'm getting there haha.. Som jag skrev om gårdagen.. Träning, träning, träning haha... Så det kan väl bara bli bättre...

En liten vy från ett av hålen på banan kanske skulle kunna vara på sin plats haha och då kan jag ju inte motstå er begäran haha..



Man ser kanske inte så mycket på denna bilden, och ärligt talat så ser det bättre ut i verkligheten haha.. Detta är i alla fall hål 6. Ett par 4 hål på 333 meter..
Bådas bästa resultat på detta hål var 6 slag.. Och med hcp-systemet hade vi båda två extraslag på detta hål så dessa 6 slag blir ju faktiskt PAR i så fall.. Sååå hahaha..

Hur jag ser ut på golfbanan? Nja ni såg ju lite hur jag såg ut när jag fäste bagen på vagnen innan första tee.. Och vid hål 6 har jag hunnit bli lite mer galen och då såg jag istället ut så här haha...



Hmm nåja.. Kanske en liiiten nypa salt för mitt utseende haha... Men vi hade kul därute idag... Jag måste också berömma Christofer för hans slag på vissa hål, allra helst med hans driver... De kan gå både långt och rakt... Men alltid långt (eller ja förutom andra rundan på hål 12 haha men det pratar vi inte om).. Jag är verkligen avundsjuk på hans svingteknik och slagteknik... Får väl trösta mig själv med att han är yngre och fortfarande mjukare i kroppen än vad jag är haha... 

Ska också passa på att tacka honom för bilderna, eftersom det är han som tagit samtliga bilder i detta inlägg..

Men som sagt två runder blev det, var lite sugen på en tredje runda, men min rygg sa stopp och Christofer kände också lite sliten.. Hur det gick då?? Tja jag tänker inte gå in på antalet slag vi hade på de olika rundorna men jag tar det på det enkla sättet...  Jag vann första ronden och Christofer vann andra rundan..
Jag kan väl i alla fall säga att jag var jämnare i slagen i de båda rundorna (nästan identiskt lika många slag) medan Christofer hade lite skillnad, men å andra sidan hade jag ju hellre haft Christofers antal slag som han hade i andra ronden.. Nåja nog om det, haha ska ju inte avslöja antalet..

Nåja i första rundan duggade lite lätt ett par minuter men inget större, och efter andra rundan så satt vi i klubbstugan lite och pausade och när vi kom ut så regnade det rejält, så det var kanske tur att vi inte orkade med en tredje runda haha...
Efter det så körde vi till Gyllene Måsen Öresund och käkade lite och sedan körde jag honom hem till Emma.. Och jag själv hamnade på soffan, med en liten powernap..  Jag tyckte jag kunde vara värd det när vi ändå gått typ en halv mil idag haha... Och ryggen håller på att döda mig när jag försöker resa mig upp hehe..

Annars har det inte hänt mycket idag haha.. Rundan tog ju typ 5 ½ timme.. Annars har jag mest SMS och HeyTellat med Mathias haha.. Han har underhållit mig med sång haha... Alltid trevligt...

Nä nu slutar jag inlägget om min lilla golfrunda hehe..

Saar såå

Spårlämningar

Skriv några rader till mig här:

Jag heter eller kallar mig:
Kom ihåg mig?

E-post eller så där FrankieBoy kan nå dig om han vill: (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida skriv den adressen här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0