Ridi, Pagliaccio

Nä detta är inget deproinlägg hehe...
Detta är en liten hälsning till Mathias för att det är världens bästa tenor som sjunger Vesti la Giubba eller Ridi pagliaccio, och både jag och Mathias uppskattar Jussi Björling (om jag är rätt underrättad hehe)

Och om vi ska se någon opera du och jag, skulle jag gärna se denna, tyvärr kan man ju inte se den med Jussi;).. Detta är en aria när clownen Canio har upptäckt att hans älskade är kär i en annan, men han måste le och låta föreställningen fortsätta..

Och på tal om Jussi Björling.. Någon jämförde en gång Luciano Pavarotti med Jussi Björling.. På det svarade Luciano: "Please don't compare me to Jussi. I am just a mortal!"

Men det är nog många som i sin vardag försöker skämta så mycket som möjligt, försöker få andra att skratta för att dölja sin egen smärta.. Tycker mig se det en hel del.. Kanske har jag varit likadan själv vad vet jag..
Men nu ska vi inte prata mer om det hehe.. Nu ska vi njuta av Jussis sköna sång, och ja.. Jag kan uppskatta opera.. Väldigt mycket.. hehe

Recitar! Mentre preso dal delirio,
non so più quel che dico,
e quel che faccio!
Eppur è d'uopo, sforzati!
Bah! Sei tu forse un uom?
Tu se' Pagliaccio!

Vesti la giubba,
e la faccia infarina.
La gente paga, e rider vuole qua.
E se Arlecchin t'invola Colombina,
ridi, Pagliaccio, e ognun applaudirà!
Tramuta in lazzi lo spasmo ed il pianto
in una smorfia il singhiozzo e 'l dolor, Ah!

Ridi, Pagliaccio,
sul tuo amore infranto!
Ridi del duol, che t'avvelena il cor!




Spårlämningar
Skrivet av: Mathias

Enastående!

2011-02-06 @ 02:14:01
Här hittas jag: http://enstundmeedtias.blogg.se/

Skriv några rader till mig här:

Jag heter eller kallar mig:
Kom ihåg mig?

E-post eller så där FrankieBoy kan nå dig om han vill: (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida skriv den adressen här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0