Suddig måndag...

Ja en överskrift är en överskrift haha...

Inte för att jag vet riktigt vad jag ska skriv om idag heller... Ovanligt va haha..

Det är måndag och jag bestämde mig ganska tidigt för att det skulle bli lite sovmorgon idag och jag kom inte upp ur sängen förrän vid 0720.. Och loggade in mig på jobbet vid lite i åtta... Nästan direkt tog jag frukosten, mest egentligen för att jag hade ont i huvudet och mådde illa så jag tänkte att det var nog mat som kroppen ville ha och då fick den det och två koppar kaffe hehe...

Förmiddagen gick undan och jag vet egentligen inte var den tog vägen... I flera arbetsdagar har jag varit på väg att få iväg ett visst SMS som känns bäst att få iväg under arbetstid, men får inte iväg det för det händer för mycket så jag inte hinner med, men imorgon får jag försöka i alla fall.. Så det inte blir försent.. Samtidigt som jag är lite orolig för att skicka iväg det men å andra sidan så kan jag inte få mer än nej så vad har jag att förlora??
Nåja eftermiddagen gick om möjligt ännu snabbare med både byggmöte och sedan möte angående upphandling och helt plötsligt var klockan 15 och det var den tid jag hade bestämt mig för att jag skulle gå hem idag eftersom jag vid fem var bjuden på ett svårt julbord på St Marcus vinkällare..

Sagt och gjort så kom jag hem, lyckades slappa lite i soffan innan jag klädde om och styrde fötterna mot bussen som skulle ta mig upp i stan.. Väl där så väntade jag ett par minuter utanför stället på att de andra skulle komma och väl det gjort intog vi borden inne på stället och ett dignande julbord väntade oss.. Det fanns så mycket gott och jag hade ett svagt ögonblick där jag bestämde mig för att aldrig mer äta haha..

Här kan ni läsa lite av vad som fanns att välja mellan (nä allt står inte med här faktiskt)

Sillbord
Smör, Bröd, Vört, Ägghalvor, 5 sorter av husets sill, Räktårta, Rökt Lax, Gravad Lax,
Varmrökt Lax, Bakad Lax, Kräftor, Rökt Ål, Skaldjurs- och Räksallad.
Mellanbord
Fisksoppa, Fårfiol, Julskinka med 3 sorters Senap, Parmaskinka, Rödbetssallad, Lökkorv,
Leverpastej, Leverkorv, Marinerad Oxfilé, Sweet chili Kyckling, Rökt Kyckling,
Capris, Pesto, Semitomater, Oliver, Mimosasallad, Grönsallad,
Tomat- och Mozzarellasallad
Varmrätter
Lammracks, Prinskorv, Köttbullar, Brunkål, Janssons Frestelse, Bergtunga Walewska,
Fläskfilé med Shiitakesås, Potatisgratäng, Revben, Vegetarisk rätt
Desserter
Mandelmusslor med Grädde & Sylt, Ris á la Malta med Saftsås, Pepparkakor, Spettkaka,
Nötter, Choklad, Godis, Saffransclementiner, Marängtårta eller Daimtårta, 3 sorters Paj
med Vaniljsås, Cheesecake
Ostbuffé
Varierat utbud av delikata ostar med tillbehör
Sillbord
Smör, Bröd, Vört, Ägghalvor, 5 sorter av husets sill, Räktårta, Rökt Lax, Gravad Lax,
Varmrökt Lax, Bakad Lax, Kräftor, Rökt Ål, Skaldjurs- och Räksallad, Laxtårta
Mellanbord
Fisksoppa, Fårfiol, Julskinka med 3 sorters Senap, Parmaskinka, Rödbetssallad, Lökkorv,
Leverpastej, Leverkorv, Marinerad Oxfilé, Sweet chili Kyckling, Rökt Kyckling, Sylta, Viltpaté,
Capris, Pesto, Semitomater, Oliver, Mimosasallad, Grönsallad, Marinerad fetaost,
Tomat- och Mozzarellasallad
Varmrätter
Lammracks, Prinskorv, Köttbullar, Brunkål, Janssons Frestelse, Bergtunga Walewska,
Fläskfilé med Shiitakesås, Potatisgratäng, Revben, Vegetarisk rätt
Desserter
Mandelmusslor med Grädde & Sylt, Ris á la Malta med Saftsås, Pepparkakor, Spettkaka,
Nötter, Choklad, Godis, Saffransclementiner, Marängtårta eller Daimtårta, 3 sorters Paj
med Vaniljsås, Cheesecake
Ostbuffé
Varierat utbud av delikata ostar med tillbehör


Som ni ser var det en hel del att välja emellan, och det som är i kursiv stil är det som jag hann trycka i mig innan kroppen skrek SLUTA ÄTA FÖR FAN haha
Efter god mat, god dricka och väldigt trevligt sällskap (mycket trevliga samtal med Grandmaster MC Zed hehe, som vanligt) så var jag tvungen att ge mig hemåt eftersom jag lovat hämta min mamma vid jobb imorgon 06.50, och ska jag vara någorlunda människa då så var det bäst att sluta i tid haha.. Så jag var hemma igen vid 20.30 och har sedan legat på soffan och tänkt jag ska aldrig mer äta, jag ska aldrig mer äta haha... Om jag kommer hålla det löftet när tisdagen gryr och jag sitter på jobbet? Skulle inte tro det haha

Nä nu har jag väl inte mycket mer att skriva om.. Kan väl skriva att jag är väldigt stolt över A som lyckats så bra på sina prov och fått så bra betyg... 

Men nu tänker jag i alla fall avsluta, men jag återkommer med all säkerhet imorgon igen... Brukar ju bli så hehe

Saar såå..

Puss och Kramen

Spårlämningar

Skriv några rader till mig här:

Jag heter eller kallar mig:
Kom ihåg mig?

E-post eller så där FrankieBoy kan nå dig om han vill: (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida skriv den adressen här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0