Nyårsaftonen

Kan väl inte påstå att jag har mycket att skriva om men jag ska försöka få ihop några rader till er i alla fall..

Jag vaknade vid niotiden och steg väl upp typ en timmer senare.. Käkade lite frulle och tittade lite på TV, skickade lite nyårs-sms och somnade till en stund och vaknade när Mathias smsade mig och frågade om jag ville följa med honom på systembolaget.. Ja han är så stor nu hehe

Sagt och gjort jag gjorde mig i ordning och körde för att hämta kära sonen och vi körde till Mobilia.. Var en hel del folk där men vi slog oss fram till systembolaget och Mathias botaniserade bland hyllorna och plockade till sig det han skulle ha och vi gick och ställde varorna i bagageluckan och gick in på Mobilia igen för att käka lite.. 
Vi hamnade på Gyllene Måsen och när vi satte oss sa de i högtalarna att de stängde om femton minuter.. Hmmm snacka om att inte få lugn och ro att käka??
Värst var det för Mathias för hans chilicheese blev inte klara förrän det bara var fem min kvar innan de stängde, så han packade ner allt för att ta med det hem till mig så han kunde käka det där och jag kunde passa på att ge honom hans försenade present..

Han fick en morgonrock och en rakapparat.. Om det nu var någon som undrade hehe..

Uttittad på Mobilia blev jag också, eller ja mest tatueringarna och skägget skulle jag tro hehe... Men dont mind..

Efter han öppnat sina presenter och ätit klart så snodde han några öl av mig och sedan körde jag honom hem för han skulle på nyårsfest..

Efter det så var det hem för mig och glo lite på TV-burken.. Började sedan fundera på om man skulle börja så smått med maten (lika bra att klargöra att det är timmar mellan Gyllene Måsen och mina tankar om mat nu haha)

Sagt och gjort så började jag pyssla med maten, och jag tänkte att jag skulle föreviga maten med ett foto på bloggen, men jag får nog använda en bättre kamera än mobilens nästa gång och kanske träna en hel jävla del på min uppläggning haha.. Ser mer ut som en sörja haha, men men här är bilden:



Men för att underlätta för er så kommer här menyn:

Lövbiff fylld med ädelost,
rullad med bacon
Svampstekt potatis
Baconrullad sparris
Ädelostsås

Och till det ett glas rött


Som sagt behöver jobba med upplägget haha..

Precis SMSat med Christofer och deras nyårsmeny lät inte så dum den heller som var en stekt ytterfilé med potatissallad, svamp, syltlök oliver och vitlöksbröd och till det hade de smällt till med ett glas vitt hehe..

Och snart hade jag tänkt att jag skulle börja läsa Svår, Svårare, Ekwall.. Får väl se, kan ju finnas något bättre på burken man vet ju aldrig haha..
Och så här på årets sista skälvande timmar tänkte jag avsluta detta inlägg med att skrämma, glädja, förarga, intressera mina kära läsare med ett foto som togs efter jag lämnat av Mathias.. Och om ni undrar över vissa delar av fotot.. Det var faktiskt gott om sol ute idag haha..

Alltid någon som inte skriker när de ser bilden haha..

Nå då hade jag väl inte mycket mer att skriva som sagt, men till alla som kommer in här önskar jag ett gott slut och ett gott nytt år.. En extra tanke från mig går till de speciella i mitt liv som jag älskar, tycker om och bryr mig om..

With Love and Hell Fire

Puss och Kramen


Spårlämningar

Skriv några rader till mig här:

Jag heter eller kallar mig:
Kom ihåg mig?

E-post eller så där FrankieBoy kan nå dig om han vill: (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida skriv den adressen här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0