Lillejulen är kommen

Jaha då var det alltså Lille Julafton, dagen före dopparedagen och jag har i dag haft semester..

Trots denna semester så har jag varit uppe tidigt, eller ja tidigt för att ha semester hehe..
Så vid 07.30 slog jag upp ögonen och kom väl upp vid 8-tiden och gjorde mig i ordning och tog en stadig rejäl frukost bestående av lite coca-cola, snus och en cigg och begav mig sedan ut för att göra den första ronden av julklappshandlandet och var hemma från den vid halv10 tiden och la mig lite på sängen och passade på att ringa och väcka Mathias och vi snackade nog en typ halvtimme i telefon även om vi snart skulle träffas, men säkert ett bra sätt att få honom vaken på riktigt hehe...
Halv11 hämtade jag upp honom och vi körde bort mot Mobilia, och där fanns ju lite andra människor som också ville handla lite julklappar om man uttrycker det lite milt.. Men tillsist fick vi parkering och traskade in mot alla affärerna. 
Vi tog först ett varv utan att hitta något, sedan påbörjade vi nästa varv med att Mathias köpte en vinröd slips och vinröda hänglser..

Mathias lyckades också hitta lite julklappar till kompisar och till sin farmor och då tyckte vi att det kunde vara lite dags för frukost och vi hamnade på Kniv & Gaffel där vi käkade vars en jultallrik, och hade vi lagt till 4 kr kunde vi fått hela julbordet på IKEA istället haha.. Nåja det var helt okej ändå..

Träffade på bl a Christofer på Mobilia också som där med sällskap handlade julklappar och Mathias och jag vandrade vidare till SIBA där jag köpte julklappen till mamma..

Vi promenerade sedan till bilen och körde till COOP eftersom jag hade ju i ett svagt ögonblick lovat att göra Janssons Frestelse till Julafton.. Så väl där köpte jag ströbröd, potatis och lök och en god bit leverkorv (nä jag vet man har inte leverkorv i Janssons Frestelse)..
Mathias köpte lite mer sill tills imorgon.. Väl där så fick jag ett sms från Christofer att en gubbe gick förbi honom och hade då armbågat honom hårt i solar plexus med vilje.. Hmmm Han hade stått vid informationen på Mobilia (tror jag) när det hände.. Efter det hände gick Christofer efter gubben och knuffade till gubben i ryggen men han gick bara vidare.. Hmmm basketcase?? Mentalcase? Femfemma?? Ingen julefrid i den hjärnan??
Nåja när Mathias och jag var klara på COOP körde jag honom hem och jag körde hem till mig och la mig och vilade en stund för att sedan sätta igång och fixa till Janssons Frestelsen..
Innan de skulle in i ugnen så såg de ut så här:



I villervallan så glömde jag att hälla på grädden så jag fick rusa ut och hälla på grädden också..
Tyvärr så fick jag nog på lite för mycket grädde och smör och den blev lite lös. Men kan ändå säga att min Jansson may look like hell but have a taste from heaven haha
Så här såg en av dem ut när de var klara:



Nåja, det finns så mycket mer mat på bordet då så det ska säkert bli bra i alla fall hehe... Jag får väl begära revansch till nästa jul haha..

Under tiden som de stod i ugnen så passade jag på att packa in alla julklapparna och blev klar med det också, och givetvis så ska ni få ett (suddigt av någon anledning) bildbevis på det också:



Och nu sitter jag i soffan, mätt efter en tallrik Janssons Frestelse och en macka med leverkorv och har väl inte så mycket mer att skriva om just nu..

Men jag hoppas att ni alla har varit snälla nu till när Tomten kommer med klapparna imorgon:


HeHe

Nu ska jag göra lite annat så ni får klara er utan mig en liten stund i alla fall, men vill passa på att önska alla mina läsare, mina nära och kära, de jag tänker på:

Tänker på er alla, vissa mer än på andra..

Puss och Kramen..

Spårlämningar

Skriv några rader till mig här:

Jag heter eller kallar mig:
Kom ihåg mig?

E-post eller så där FrankieBoy kan nå dig om han vill: (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida skriv den adressen här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0