Ett tappert försök eller ett inlägg i mängden??

Var ett tag sedan nu det blev ett "riktigt" inlägg från min sida..
Men det är väl som så att det inte händer så mycket i vardagen nu som är kul att skriva om.. Och det som kanske skulle vara intressant att skriva om, mina innersta tankar och mina innersta känslor, ja det är ju inte något som jag känner för att skriva om.. Jag är just nu i alla fall ganska bestämd över vad jag vill skriva om och vad jag inte vill skriva om.. Och givetvis finns det saker som jag inte KAN skriva om, antingen för att det är fel forum, eller för att min respekt för de det gäller är för stor..

Nå idag är det i alla fall lördag, även om den börjar gå mot sitt slut och ja vad har hänt idag som kan vara av intresse?? Tja det beror ju förvisso helt och hållet på vad ni har för intresse av det ni läser här men jag bablar på som jag brukar så får vi väl se vad det blir av det när allt är färdigskrivet..

Tog en sovmorgon idag som sedan blev till en extended sovmorgon.. Alltså jag vaknade först, SMSade lite med Christofer och sedan så somnade jag om igen..
Har lite svårt att komma ifatt och återhämta mig på helgerna just nu men jag försöker mitt bästa..

Nåja väl uppe blev det frulle bestående av köttbullsmacka x2 och lite risgrynsgröt.. Sedan så har jag mest tittat på en massa olika sport på TV, bestämde mig också för att i (väldigt) god tid sortera min smutstvätt (eller ja en del av den i alla fall) innan jag skulle tvätta.. Fast tvättandet inte skulle ske förrän på kvällen..

Som sagt TV tittande, wordfeudande, slappande, tankar, funderingar.. Allt detta tillsammans gjorde att jag kom närmare dagens middag som idag blev kålpudding, kokt potatis, gräddsås och lingon och till det ett stort glas kall julmust..
Eftermaten blev jag, förutom otroligt mätt, även väldigt trött så jag passade på att ta mig en liten eftermiddagsslummer.. Det kan jag säga inte var så dumt hehe..

Förutom att jag nästan skulle kunna sova så länge så jag missat tvätttiden hehe, men det klarade sig och och jag hann med två maskiner tvätt, och allt är t o m torrt förutom mina skjortor som jag hängt på tork här uppe i lägenheten.. Så lite nytta fick jag ju allt gjort idag hehe..

Mathias var lite taskig innan och erbjöd mig godis om jag kom och hämtade det själv.. Det var inte snällt hehe.. Man bråkar inte så med en socker-junkie haha.. Men jag orkade inte ge mig av för att hämta det uppe i stan så att det fick vara utan haha...

Fick faxat över min önskelista till Christofer igen och nä det är fortfarande inte traditionell fax utan jag smsa det till honom (står i ett tidigare inlägg varför det kallas fax haha)

Hmm har jag mer att skriva om?? Nja egentligen inte.. Snart är det ju jul.. Exakt en vecka kvar idag.. Vilket då givetvis betyder att om en vecka och en dag är det dags för min födelsedag hehe.. (Jaaa för er som inte känner mig så väl så fyller jag år den 25 december på juldagen)

Julen i år ska firas hos min mamma och vad jag vet så skulle Mathias också komma dit, medan det sista jag hörde var att Christofer skulle fira julafton hemma hos deras mamma..

Har väl alltid lite ångest på julafton eller inför julen eller ja inför denna tid generellt.. Det har mycket med förväntningar och ensamhet att göra egentligen, fast egentligen är jag ju inte ensam men ibland kan jag känna att det fattas en detalj i mitt liv, men samtidigt andra gånger så känner jag att jag antingen inte vill eller är redo för det.. Vad vet jag? jag är ju en enkel man med enkla krav vill bara sitta och lita mig lugnt tillbaks... (och som sagt vissa dagar är det annorlunda och då får man tillägga: med ett glas i handen och min kvinna bredvid)
Tänk där fick man ju in lite Wilmer X hehe.. Någon som vet vilken låt det är ifrån??

På tal om låttexter och känslor så hörde jag idag en låt som jag skulle vilja tillägna till de två som är det bästa som jag gjort i mitt liv.. Mina älskade två söner..
Så här är den låttexten, eller i alla fall utdrag ur den:

So excuse me forgetting, but these things I do
See I've forgotten if they're green or they're blue
Anyway the thing is what I really mean
Yours are the sweetest eyes I've ever seen

And you can tell everybody this is your song
It may be quite simple, but now that it's done
I hope you don't mind, I hope you don't mind that I put down in words
How wonderful life is now you're in the world

Nu är det kanske någon som kanske läser och tycker att den kanske inte passar, men screw you hehe för i min hjärna när jag hörde låten framföras så gjorde den det och det är min blogg hehe..

Men nu börjar nog orden ta slut i fingrarna så jag tror jag ska börja försöka avsluta det hela med att skrämma er med ett litet foto där jag i mina ögon är långhårig haha.. Och skägget yvigt..

Hörs snart igen

Puss och Kramen


With Love and Hell Fire...


Spårlämningar

Skriv några rader till mig här:

Jag heter eller kallar mig:
Kom ihåg mig?

E-post eller så där FrankieBoy kan nå dig om han vill: (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida skriv den adressen här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0