En dag i födelsen, trevligt sällskap, god mat och söta flickor..

Hej hopp och ett inlägg från soffan där jag har min kropp...

Hehe... Ja som sagt det är ju min födelsedag idag och jag vill börja med att tacka alla de som på ett eller annat sätt har meddelat mig ett grattis:).. Som jag skrev i förra inlägget så är jag väldigt glad över det..

Nåja.. När Mathias och jag vaknat idag så bestämde vi oss för att vi skulle ut och ta en bit mat på stan någon stans som Mathias ville bjuda på.. Vi hade ju först tänkt oss att vi skulle gå lite i affärer och så, men det visade sig ju att allt var stängt, om det inte handlade om elektronikaffärer.. Men vi fick ett litet tips om att Entré var öppet så det blev vårt mål.. Men Christofer ringde och ville komma upp och gratulera sin gamla far och då blev det lite ändrade planer eftersom Christofer skulle ut på Media Markt och titta lite och jag erbjöd att vi kunde köra honom ut där..

Sagt och gjort vi kom tillsist iväg och körde mot Svågertorp och Media Markt.. Full kaos på parkeringen men samtidigt inte så svårt att hitta någon parkeringsplats.. Mycket folk i affären var det, men efter en stor rundas spatserande så spontanköpte Christofer en 40" TV och vi skulle lyckas trycka in den i en liten Nissan Micra plus att tre personer skulle in också.. När vi höll på med det (eller ja när Christofer höll på och Mathias och jag tittade på hehe) kom det fram en fotograf och en journalist och frågade Christofer om hans inköp och tog några bilder på honom. Får väl hoppas att det kommer med i KvP idag eller imorgon hehe..

Christofers kommentar var ändå den bästa när de frågade typ om han åkt dit för att köpa en TV och han svarar att han egentligen åkte dit för att köpa en rakapparat haha..

Vi körde Christofer hem till Emma och han lyckades kånka upp TV själv och Mathias och jag körde vidare till Entré, och vi tog det säkra före det osäkra och parkerade bakom Polishuset och promenerade den sista biten.. Första stopp blev Akademibokhandeln där jag köpte boken Maffiakrig, som handlar om Malmö. 
Väl ute därifrån så tyckte Mathias att vi var så hungriga så det var dags för lite mat innan vi fortsatte, sagt och gjort upp på översta våningen och där stod vi först lite handfallna när vi skulle välja var vi skulle äta, men tillslut så gjorde vi ett val, som visade sig på alla sätt måste ha varit det bästa valet. Det blev en måltid på O'Learys där vi möttes av väldigt trevliga och avslappnade tjejer som serverade. Vi hade två av dem som slogs om vår uppmärksamhet hehe, men det blev Carolina J som nog vann haha.. Även om hon lovade att hon skulle sjunga för mig eftersom det var min födelsedag men inte gjorde det så var hon väldigt trevlig och söt hehe.. Men hon uppvägde väl det genom att bjuda oss på kaffe efter maten och hon såg uppriktigt glad ut när jag sa att det måste vara det godaste kaffe jag någonsin har fått serverat mig hehe plus att det blev lite rabatt på notan hehe... 
Men som sagt en väldigt söt tjej måste jag säga och hon vinkade glatt när vi gick haha (eller bara glad att bli av med oss hehe).. Kanske se till att äta där fler gånger, eller vad säger du Mathias hehe..

Vi stannade där rätt länge, av självklara anledningar haha, men hann i alla fall efter maten med ett besök in på MQ där jag köpte mig en t-shirt och Mathias köpte sig ett par väldigt snygga svarta jeans, och när Mathias stod och provade sina byxor kom en av expediterna och menade på att vi fick skynda oss lite för de stängde om tio minuter men vi fick i alla fall betalt våra kläder hehe..

Sedan promenerade vi tillbaka till bilen och körde hem till mig där Mathias hämtade sina julklappar och jag körde honom hem till hans mamma. På vägen tillbaka passade jag på in på COOP och handla snus och cigaretter och körde sedan hem..

Så det har faktiskt varit en bra födelsedag
  • Jag har fått gratulationer
  • Jag har fått umgås med mina älskade söner
  • Jag har blivit bjuden på en underbar middag
  • Jag fick träffa Carolina hehe (även om det kanske var första och sista gången hehe)
  • Jag har fått umgås med mina älskade söner (ja jag vet haha)
  • Fått en bok till i samlingen
  • Fått en ny T-shirt
Som sagt en bra dag och en jättebra födelsedag.. Med väntade gratulationer, mindre väntade gratulationer, välkomna gratulationer och änner mer välkomna gratulationer haha...

Ja jag försöker verkligen dra ut på texten lite.. Egentligen är jag lite godissugen nu men jag orkar nog inte ge mig ut igen, och det är väl bara bra så slipper jag få de skuldkänslorna efter jag tryckt i mig en massa godis haha..

Får väl avsluta detta inlägget och kanske börja läsa en av mina nya böcker.. Men jag vet inte riktigt vilken jag ska börja med.. Zlatanboken? Ekwall-boken? Maffiaboken?? Hmmm får väl se vad det blir..

Men tills vi hörs igen..
Tack än en gång för allt, känner mig lyckligt lottad idag

Puss och Kramen

Spårlämningar

Skriv några rader till mig här:

Jag heter eller kallar mig:
Kom ihåg mig?

E-post eller så där FrankieBoy kan nå dig om han vill: (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida skriv den adressen här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0