Kampen går vidare.. Så jävla gött..

Malmö FF - Glasgow Rangers 1-1

Det mina kära vänner betyder att Malmö är vidare till sista kvalificeringsomgången till Champions League (och inte Champions Leauge som MFF skrev på 300 halsdukar haha)
En helt underbar match där jag satt och bet på naglarna större delar av matchen, mer i slutet.. Blev en hel del nervöst när Rangers gjorde första målet, vilket gjorde att det var oavgjort och skulle bli förlängning om resultatet stod sig (Malmö vann bortamatchen med 0-1).. Jiloan Hamad gjorde en liten tabbe vid det målet men revancherade sig duktigt när han smällde till med ett kanonskott i Rangers målvakts vänstra kryss.. Vilket mål, vilket mål och så förlösande det var.. Hela fullsatta Swedbank Stadion exploderade..

Men samtidigt en mycket konstig match där Rangers spelade fult och matchen slutade också med sammanlagt 9 gula kort och 3 röda kort (utvisningar).. Två till Rangers och ett till Malmö...

Men vi vann.. Vi vann.. Vi vann... Nu återstår en match och vem vi möter där är inte klart än utan lottas antingen i slutet på denna vecka eller i nästa vecka.. Vinner vi den matchen är vi i Champions League gruppspelet.. Skulle vi förlora där går vi ju direkt in i Europa League gruppspelet... Lite win win situation, fast jag hoppas ju givetvis på CL-slutspelet..

Avslutar detta inlägg på dagens gudabenådade spelare, även om hela laget förtjänar det så blir det ändå en bild på målgöraren, hann som tog oss vidare.. J Hamad..



Jag svävar på moln..
Jag är så glad..
Framåt Malmö..

Spårlämningar

Skriv några rader till mig här:

Jag heter eller kallar mig:
Kom ihåg mig?

E-post eller så där FrankieBoy kan nå dig om han vill: (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida skriv den adressen här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0