Dagens lärdom...

Försov mig imorse och kom i väg med ett jävla ryck.. Men det löste sig..
Dagen på jobb har varit ganska lugn och skön, och har idag också blivit intervjuad för en nyhetssändning till SR P4 Malmöhus, som förhoppningsvis kommer att sändas i nyheterna på tisdag.. Får väl se om några av mina ord duger till reportaget hehe.. Blev några hjärnsläpp under intervjun hehe...

Slutade tidigt idag och försvann från jobb typ kl 14.. Stack ut till Svågertorp för att köpa lite detaljer till att laga röret i stugan.. När det var gjort stack jag ut där och satte igång.. Tyvärr visade det sig att röret som sist inte var 12 mm inte heller var 15 mm så det slutade med att jag fick sätta en stopp på varmvatten ledningen men bättre att i af ha något vatten så man kan koka kaffe, tvätta sig lite och gå på toa..
Sagt och gjort, jag satte igång vattnet och då visade sig en andra läcka, och efter lite funderande, justerande och byte av mutter och klämring så var det felet fixat.. Sagt och gjort på med vattnet igen och allt väl tills vi kom runt på andra sidan huset och det visade sig att trädgårdskranen läckte också.. Av med vattnet igen och skruva isär den och dra på lite gängtejp och spänna fast den igen och på med vattnet igen.. Allt väl.. Trodde jag då det visade sig att duschblandaren också läckte som ett jävla såll.. Av med vattnet igen.. Och då tog jag en pall och satte mig i duschen och började se om jag kunde få loss den blandaren i duschen..
Gick ut i snickarboden och hittade en äldre blandare, och när jag äntligen fick lossat på muttrarna som håller fast blandaren fick jag på den nya gamla blandaren och ÄNTLIGEN så var det tätt över allt suck... 
Frustration, blödande fingrar och smärtande knogar och en lättare irritation var allt klart och min mamma var väldigt tacksam, och jag rätt nöjd med tanke på att det ju inte är så ofta jag håller på med sådant här, och vissa saker var t o m första gången jag gjort.. Så lite nöjd och stolt över mig själv känner jag mig allt..

Nåja dagens lärdom skulle väl vara att man ska inte ropa hej förtidigt??

Stack sedan iväg till Mobilia och växlade lite pengar och eftersom klockan ändå hade hunnit bli över sex så blev det lite mat från Gyllene Måsen idag..

Nu ligger jag på soffan och klockan har passerat 21 och tröttheten trycker på lite i ögat... Varit så trött att jag helt missade rapporteringen av Malmö FFs match mot Djurgården idag... Men det är tur man har söner som hjälper en att komma ihåg och bortamatchen i Stockholm slutade med en vinst med 0-1 till mitt älskade Malmö FF.. Ett mål som kom typ 89-91 minuten... Nåja bättre sent än aldrig haha, och hittills obesegrade i allsvenskan.. Men INTE ropa hej haha har ju fan bara gått tre omgångar..

Nä nu orkar jag inte skriva så mycket mer.. Lite bluefeelings skulle jag kunna skriva... Så mycket som skulle kunna skrivas men jag hoppar det och fortsätter med att kolla den intressanta dokumentären på TV..

Nu är det helg och jag ska njuta av varje minut av den.. Och nästa vecka är ju en relativt kort vecka.. SKÖÖÖNT
Men vi hörs säkert igen..

Spårlämningar
Skrivet av: blackmisery

Jäkligt bra gjort med alle vattenläcker du! Hoppas du har en fin dag i dag Kram om

2011-04-17 @ 15:52:24
Här hittas jag: http://blackmisery.bloggspace.se

Skriv några rader till mig här:

Jag heter eller kallar mig:
Kom ihåg mig?

E-post eller så där FrankieBoy kan nå dig om han vill: (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida skriv den adressen här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0