El Stockholmo..

Det verkar som om de flesta läsare glömt bort mig bara för jag har varit i Stockholm???

Nåja jag är precis hemkommen i alla fall.. Det har varit en riktigt trevlig tur..
Fast natt-tåg och sovkupé är kanske inte en höjdare.. Det var inte många timmars sömn under natten på väg upp till Stockholm.. Det lät, det skakade, man flög fram och tillbaka i den lilla bingen och smålampor på panelen som lyste upp som en jävla sol haha...
Nåja väl framme på Stockholm Central så käkade vi frukost på ett av alla matställen på centralen...

Vi fick sedan en liten rundvandring på centralen för att sedan få titta till vakt och bevakningscentralen och det var hårda killar men det var mycket glimt i ögat och humor haha...

När vi var klara med vårt besök tog vi en liten promenad ner till Plattan och gallerian där och gick omkring lite där, såg bl a ett par sjukt snygga Converse på Foot Locker... Nåja.. Vi promenerade därifrån tillbaka mot stationen och tog och käkade lite lunch inne på Jensen's Bøfhus där det intogs en god biff.. Problemet därefter var att vädret var pisskasst med regn och inget att göra de tre timmarna som var kvar tills vårt tåg skulle gå, så vi promenerade omkring inne på centralen och undrade lite när ordningsvakterna skulle komma fram till oss och undra varför vi irrade omkring på området hehe.. Men vi satte oss och drack lite kaffe och lite goda kakor och till slut fick vi tiden att gå och tillslut kunde vi gå ut på perrongen och äntligen fick komma upp på tåget..

Till en början var det ganska slött på tåget och internetuppkopplingen med det mobila bredbandet fungerade om man säger det snällt pissdåligt, så jag somnade en stund.. Men å andra sidan resten av resan höll Putte och jag på att pissa på oss av skratt tack vare en mamma och hennes dotter...
Tror hon nämnde minst 200 gånger att de skulle på kalas när de kom fram och så fick vi lärt oss att man behövde inte ha klänning på sig när man gick på kalas haha... Hon tjatade något på sin dotter också att dottern skulle sova på tåget så hon orkade vara vaken på kalaset, och hon tyckte att trycka i dottern godis proppat med socker skulle få dottern att sova bättre haha... Och putte och jag satt och kommenterade halvtyst hela tiden och skrattade så vi nästan satt och vred oss i plågor i stolsraden framför haha...
Svårt att förklara det roliga här och så här men vi hade skitkul i alla fall och resan gick lite bättre haha...

Men nu är jag i alla fall hemma igen och det är rätt skönt och ska bli skönt att sova i sin egen säng i ett sovrum som är tystare och lugnare haha...

Hmm på söndag är det dags för Mathias att sticka iväg till Stuttgart... Fortfarande blandade känslor, men det är ju faktiskt bara för att jag kommer sakna honom ju hehe....

Nä det får väl vara slut för denna gången...


Spårlämningar
Skrivet av: Anonym

Jag kan se hur ni kommenterar mamman o dottern. Det finns inge roligare att kommentera folk i tysthet. Det kommer så mycket knasigt ur käften oftast... Men vad gör man inte för att tiden ska rinna iväg, Frank! Kram T

2010-11-13 @ 03:40:31

Skriv några rader till mig här:

Jag heter eller kallar mig:
Kom ihåg mig?

E-post eller så där FrankieBoy kan nå dig om han vill: (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida skriv den adressen här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0