Tisdagsrapporten

Dagen började med att jag vaknade runt halv 5 på soffan och tyckte att det nog inte var riktigt dags att stiga upp än så jag drog mig in mot sängen. Detta visade sig vara ett mycket dåligt beslut för jag vaknade inte nästa gång förrän halv 8, så jag ringde till jobb för att meddela att jag nog tog lite längre morgonflex än vanligt.. 
Gick in i duschen för att ta en snabb dusch, vilket slutade med att jag stod under de varma vattenstrålarna i nästan 20 min och höll nog på att somna vid ett par tillfällen.. Sedan så satte jag mig faktiskt och åt lite frukost innan jag skulle iväg. Ja om man nu kan kalla ris ala malta för frukost haha..
Stack sedan vidare mot jobbet och var väl på jobbet vid ca 08.50

Dagen på jobb var väl en helt okej och ganska lugn dag.. Och nu fattas det bara fyra saker för att mitt nya kontor ska bli inflyttningsbart.. Det är fotlister, en kortläsare, ett nätverk och en städning... Längtar tills det blir klart så jag kan komma till ro och inte bo i en hög med kartonger..

Innan jag slutade så ringde jag Mathias och hörde med honom om han skulle hämta julklapparna han inte orkade bära hem från mig, och det skulle han och då fick han automatiskt bli min följeslagare för lite ärenden.. Det hade han säkert inget emot, men å andra sidan hade han haft det hade han inte haft någon talan i alla fall hehe..

Första anhalten när vi kom till Mobilia var att dyka in på Systembolaget för att handla nyårsdricka. Det blev en flaska whisky, en flaska bubbel och 21 öl haha.. Det var nog rätt dag att handla också för det var inte så mycket folk där, i alla fall inte när vi var där.. Vi packade ner allt i 4 påsar och gav oss mot utgången.. 
I utgången blev det trångt och det var någon som tyckte att de kunde gå in samtidigt som vi var på väg ut genom dörren, så jag försöker lämna plats och tar ett steg ut lite till höger.. Det jag inte såg där var att det var en stor fin hög med BLANK IS.. Så vad händer?? Jo benet viker sig totalt och jag faller som en fura raklång på ryggen och det ända jag tänkte på medan jag föll var rädda kassarna så de höll jag högt vilket gjorde att jag ganska hårt slog i ryggen och en armbåge, turligt nog klarade sig bakhuvudet.. Dum kände jag mig, ont som FAN fick jag MEN påsarnas innehåll klarade sig.. Men som sagt så otroligt dum kände jag mig, men å andra sidan fick jag ju lite uppmärksamhet för det var en hel del människor som hjälpte mig upp och frågade så jag var okej.. Det finns hopp för mänskligheten..

Nåja efter det stora äventyret så begav vi oss bort till Expert där jag fick köpt mig en ny dammsugare, ett litet klipp då den var nedsatt typ 25%... En Hoover.. Om det nu är något som säger något för någon??

Efter det var det dags att köra hem till mig så att Mathias fick hämtat sina grejor.. Körde sedan honom hem, ringde Christofer så han kunde komma ner på gatan, eftersom det är omöjligt att parkera på hans och Emmas gata pga snö och snövallar... Så han mötte mig och han fick ta hand om alkoholpåsarna, eftersom det ändå är där vi ska vara på nyårsafton..

Innan jag körde hem så körde jag inom paketstället och hämtade några foto som jag förstorat som så småningom förhoppningsvis ska komma upp på väggen.. Den som lever får se, när jag äntligen blir klar med lägenheten..

Nu ligger jag här på soffan, ryggen värker lite fortfarande och lite öm i armen, men jag är i alla fall hemma..

Har nog inte mycket mer att berätta mer än att bilden som är med i detta inlägg har jag funderingar på att förstora och sätta som en egobild på väggen här hemma..

Spårlämningar
Skrivet av: Anonym

Hoppas du känner dig bättre nu efter fallet. Inte roligt att vurpa. Kram T

2010-12-28 @ 22:39:38

Skriv några rader till mig här:

Jag heter eller kallar mig:
Kom ihåg mig?

E-post eller så där FrankieBoy kan nå dig om han vill: (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida skriv den adressen här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0