Söndagen i advent

Den överskriften lät nästan som om det skulle komma något heligt i texten här, men det tror jag att jag kan lova att det INTE gör..

Det är söndag idag, och ja jag känner väl av någon söndagsångest, eller kanske julångest jag vet inte vad det kan vara..

Ensamhet som kryper sig på kanske, även om det är som så att Mathias är här, fast det är kanske som så att det hade varit mycket värre om han inte varit här? Vem vet... Inget jag vill kolla om ni förstår vad jag menar...

Varför detta humör?
Tja mycket har väl med julen att göra, jag gillar inte julen, samtidigt som jag älskar julen.. Ja det är vad jag brukar kalla en positiv negation.. Det är lite svårt att förklara för det inbegriper så mycket som jag inte riktigt vill prata om, men till vissa delar är det givetvis att jag känner att jag inte kan ge mina nära och kära, söner, familj och vänner de gåvor jag skulle vilja ge dem.. Ja jag vet att de flesta av dem skiter i det, men det är min egen känsla i själen som gör att jag mår dåligt, det är inte deras tankar och förväntningar..
Tidigare när jag mått dåligt så har det varit en sådan stor kombination av vad andra gjort mig genom åren och mina egna tankar, men nu beror det nästan uteslutande på mina egna tankar (även om det inte sker lika ofta som det gjorde förr och det är jag ju jävligt glad för)

Sedan är det ju lite löjlig ångest för min födelsedag, och döm av er förvåning när jag säger att det INTE beror på min ålder utan på helt andra saker, men det är saker som jag inte vill ta upp här, men ni som känner mig väl tror jag vet vad det är.. Jag vet i alla fall vem som är sist med att gratulera mig, om jag har tur.. 
Undrar om den första blir den det varit de senaste åren, fast som glömde det i fjor helt och hållet... Fast tycker om henne i alla fall haha...

Men allt hänger nog till syvende och sist på att min hjärna jobbar för högtryck nu på ett annat ämne som jag borde lärt mig att släppa, men mer säger jag inte om det..

Fast i år slipper jag i alla fall att sitta ensam på nyårsafton, för som det ser ut nu så ska jag hem till Christofer och Emma och fira nyår tillsammans med dem och Mathias skulle tydligen hem där också.. Lite kul för det är nog första gången jag firar nyår tillsammans med mina söner, båda två på himmelens massa år.. Och det ska bli otroligt trevligt och mysigt att fira nyår tillsammans med närmaste familjen, verkligen...

Imorgon går vi in på den sista veckan innan jul.. Eller om man kanske ska säga julveckan.. Antingen kommer det inte hända så mycket på jobb eller så kommer det att hända så in i helvete mycket..
Ska i alla fall på en jullunch på tisdag.. Ska bli trevligt..
Nästa vecka ska jag också ut som en normal kommunalare och köpa julklappar.. Det är fullt normalt för mig att köpa julklappar den 23 december, men skillnaden från andra år är att jag i år inte har en jävla aning om vad jag ska köpa, för jag brukar ha en lista klar så jag vet exakt vad jag ska köpa och var...
Får väl se om jag kan komma fram till det nu dagarna innan den 23 december.. Där har vi ju lite till av ångesten..


Nu har jag väl lyckats svamla ihop ett inlägg som är lite längre, och ni har säkert inte blivit klarare över vad som händer i alla fall hehe.. Men så är det. Jag berättar mycket här men jag berättar inte allt.. Att berätta allt är bara förunnat de som är mig nära i hjärtat..

Man borde kanske resa sig upp från sängen nu och göra något vettigt, även om det är som så att jag inte känner att jag vill göra något alls idag, samtidigt som jag har något hängande över mig som jag måste göra och som jag så gärna vill ha gjort och klart men som jag hela tiden skjuter till morgondagen. Lite med mottot att det jag inte gör idag, det behöver jag inte rätta till imorgon..

Men jag får väl avsluta detta inlägget i alla fall och se vad dagen kan bjuda mig på, vare sig det är glädjeämnen, motgångar, tristess, korkade sammanfattningar i min hjärna eller vad som helst...

Tills vi hörs nästa gång....


Spårlämningar
Skrivet av: Anonym

Vad glad att du slipper vara ensam på julafton o nyår, det blir jag. Ang julklappar till dina nära o kära m.fl. handla in under året då vet du ju att du kan ha råd. Bara en liten ide, fast samtidigt får du hoppas på att dom inte har hunnit köpa det.

Lycka till med inköpet! / Kram T

2010-12-19 @ 13:30:52
Skrivet av: blackmisery

Jag giller inte heller julen...Fast du har ju en toppen trevlig nyår att se fram emot :)

Hoppes det lättat litte nu å att du känner dej litte bättre! Kram om

2010-12-19 @ 14:25:25
Skrivet av: Anna

Vem gillar julen, men det tror jag nog du vet vid detta laget.... Sitter på jobbet och börjar bli aningens trött, dessutom trött på dessa jävla fjant-kommentarer jag får på min blogg från antingen Sandra, Nisse, Sara och whatever..... Idag så var jag tydligen både gammal och bedrövlig minsann... haha... jaaa vad ska man säga, många verkar ha jävligt ont av mig....



Kram kram // Annapanna

2010-12-19 @ 16:19:28
Här hittas jag: http://magdalenacron.wordpress.com

Skriv några rader till mig här:

Jag heter eller kallar mig:
Kom ihåg mig?

E-post eller så där FrankieBoy kan nå dig om han vill: (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida skriv den adressen här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0