Ska man blogga på lille-jul...??

Det är alltså lille-jul idag, eller dan före dopparedagen.. What ever hehe men ett litet blogginlägg får jag försöka få ihopa ändå... Imorgon är det julafton alltså och dagen därefter så är det ju min födelsedag.. Hur gammal jag blir är for me to know and you to find out... hehe...
JA jag fyller år på juldagen, samma dag som Jesus, men där slutar väl alla likheter?? hehe

Idag jobbade jag kort dag och slutade redan vid lunch idag och körde då och hämtade Mathias för att ut och handla lite julklappar.. 
Hämtade upp honom och vi körde först ut till IKEA där jag handlade lite julklappar till min mamma och givetvis tog vi ju standardkorvarna som tillhör när man är på IKEA.. Därefter körde vi till Mobilia och lyckades hitta P-plats direkt, vilket jag tycker är en stor bedrift en dag som denna.. Men kan ju bara säga att JAG ÄR FAN BÄST haha..

Väl inne på Mobilia så handlade vi en liten julklapp till Livia och Mathias köpte en liten julklapp till his BFF.. Sedan blev det givetvis en standard stor Vanilla Latte på Espresso House, men givetvis typiskt mig så glömde jag att gå in på Dressmann för att kolla på skjorta och jag skulle fan in på bolaget också och köpt några öl till julbordet imorgon, men jaja får väl klara sig med julmust och trefemmor... Man kan inte ha allt i huvudet..

Efter Mobilia så körde vi bort till COOP forum för att jag skulle köpa en julklapp där till Emma... Sedan körde jag Mathias hem, för han skulle hem till sin mormor och morfar för en lutfiskmiddag.. Nåja någon ska väl äta sådant... Jag gör det i alla fall inte...
När jag kört honom hem körde jag och köpte julklappen till Mathias.. Så då är alla fixade och nu är alla inpackade.. 

Vädret? Snöjävlaskit och halt som fan och moddigt att köra... Och givetvis var jag tvungen att ut och köra igen... Men då kunde jag passa på att lämna julklapparna till Christofer, Emma och Livia.. Eftersom de ska fira jul hemma hos Emmas släktingar.. Känns lite konstigt att inte fira jul med Christofer när det är "mitt år" men ce la vie...
När jag körde hem därifrån passade jag på att hämta upp Mathias igen och han sitter nu här bredvid i soffan.

Imorgon julafton ska jag försöka komma ut igen så jag kan kolla om jag kan komma och hitta något på Dressmann, jag ska handla lite till mamma som behövs på julbordet, samt att jag måste köra in om på jobbet för det fanns en liten påse som jag glömde ta med mig hem, med lite flytande varor som jag glömde och de vill jag ju ha till julbordet...

Se om jag kommer ihåg att hämta de förstoringar som jag tänkt ha på väggen här hemma så småningom också, vilket gör att jag just kom ihåg att jag glömde köpa ramar till dem när jag var på IKEA... Hmm inte mycket i hjärnan som fungerade idag kan man ju säga..

Som sagt juledagen är ju min födelsedag, men brukar inte fira jättemycket precis och eftersom jag inte fått i ordning lägenheten ordentligt så tänkte jag köpa lite kakor och kanske tårta och ta med mig det och Mathias hem till Christofer och Emma så de kan få fira mig haha..

Hmm svamlat på lite nu så det är väl dags att börja tänka på avslutningen och fortsätta på jävla klämkäcka Lotta Engberg och hennes Bingolotto uppesittarkväll... Mest för att det inte finns något mycket bättre att titta på.. Det är ju bara en massa rimstugor överallt i alla fall haha... Och i år har jag inte orkat rimma något..

Men till alla som inte läser så mycket imorgon kan jag väl redan nu säga att jag önskar er en riktigt god jul och må julafton bli fridfull och fin, med god mat och mys..


Spårlämningar

Skriv några rader till mig här:

Jag heter eller kallar mig:
Kom ihåg mig?

E-post eller så där FrankieBoy kan nå dig om han vill: (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida skriv den adressen här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0