Själens Mörker

Men menar då inte mörkret som finns utanför mitt fönster, det mörker som kommer tidigt vid den här årstiden. Nä jag pratar om det mörkret som finns inombords, det mörker som finns i hjärnan och i själen..

Just nu är det väldigt mörkt.. Idag har förhoppningsvis varit peaken men jag vet inte.. Ja ni läsare vet ju att jag har mina ups and downs, men just idag (eller eg början igår kväll) är inget lite deppmörker utan detta mörker som kommit nu är ett mörker som har öppnat dörrar och lockat fram tankar, mörka tankar som inte funnits i min själ på jättelänge, typ sedan tiden när jag gick till kurator..

Jag gillar inte sådana tankar överhuvudtaget.. De skrämmer mig..
Musik som brukar få ur mig ur dippar orkar jag inte lyssna på utan jag bara stänger av.. Stängde av bilen när jag satt och väntade innan och det blev knäpp tyst och jag bara njöt.. Kände lite ro i själen när tystnaden slöt sig om mig.. Men tyvärr så bröts den tystnaden ganska snart...

Jag vet inte om detta är något som sitter ihopa med att jag inte känner mig bra fysiskt men som sagt jag vet inte. Oftast har jag vetat varför jag känner som jag gör, jag brukar veta det bakomliggande ganska glasklart, även om jag inte alltid har sagt eller berättat allt om det bakomvarande.. Men just nu känner jag inte att det är något speciellt som ligger bakom denna dipp.. Eller så är det som så att det är många bäckar små som gjort en stor å?

Just nu är jag så trött på mig själv, känns som om jag inte duger till något, att jag inte skulle vara omtyckt eller gillad.. Känner att jag känner osäkerhet om jag kan lita på dem som jag vill lita på o s v..

Det är svårt att få fram ordentligt vad jag egentligen känner och vad som händer inom mig, men det känns väldigt mörkt och ensamt (nä kära söner det är inte riktat mot er.. Ni är mitt ljus)
Äsch fan.. Har inte orken att driva fram mycket mer i detta inlägget..
Det finns en famn som skulle kunna trösta men den är ju inte här..
Jag ska inte gnälla mer för er, jag ska inte berätta allt.. 
Bra på att hålla saker inom mig... Ni har fått de stora delarna... Jag är trött på mig själv, duger inte, inte omtyckt o s v...

Jag kanske återkommer...

Saar såå..

Spårlämningar
Skrivet av: Anonym

Denna text dedikerar jag till dig. Jag tycker du är som en fjäril, Läs texten så kanske du förstå innebörden av vad jag försöker säga till dig. Tänk på orden "vill inte bli utnyttjad". Mer säger jag inte för att försäga för mycket. Jag hoppas du tycker det stämmer lite grann...Frank.



Du vackra fjäril



Dina vingar är som silke

De lyser så klart i solens sken

Dina färger är som regnbågens alla färger

Du dricker ur näktaren och njuter av ditt liv

Flyger till nästa blomma och värmer dig i solen

Viftar lite med dina vingar som är så spröda

Folk vill fota dig, ta dig, men du hinner innan det är för sent

Du vill inte bli hållen eller fotad

Du vill vara fri och känna vinden under dina vingar

Känna den frihet som många blivit berövade

Du vackra fjäril, lev ditt liv och njut medan du kan

En vacker dag tar det slut

Du vet, att var dag är en gåva

och

att livet är kort

/ Text: Jag, T...

19/2-2010

2010-12-31 @ 00:07:35
Skrivet av: Fia

Vilken vacker text!!

Läst den flera gånger...

Vill önska dej ett Gott Nytt och hoppas 2011 blir det året då du får allt som du önskar o är värd!

Stor kram från mej!!!!!!!!!

2010-12-31 @ 11:03:09

Skriv några rader till mig här:

Jag heter eller kallar mig:
Kom ihåg mig?

E-post eller så där FrankieBoy kan nå dig om han vill: (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida skriv den adressen här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0