Dramatik

Ja just det skulle ju berätta om det också.. När jag lämnat av Mathias hos sin mamma körde jag hem, samtidigt höll jag på med ett trevligt samtal i telefonen... Hoppade av bilen och såg att det låg/halvsatt någon på marken nästan utanför min port.. Med två av mina grannar vid hennes sida..

Det var en dam i 80 års åldern som hade snubblat utanför mitt hus.. Hon hade fallit och slagit i panna och mun med blod från munnen och pannan som följd.. Medan de andra tog hand om henne och pratade med henne så ringde jag 112 och fick dit en ambulans.. Medan vi väntade så kollade vi att det inte var något fel med hennes nacke eller ben så vi kunde försöka ta in henne i trapphuset istället då det var ganska blött kallt och blåsigt ute, vi satte henne ner där och jag gick ut för att vänta på ambulansen och den kom efter ca 5 min och samtidigt så hade de andra ringt hennes dotter som kom farande i full fart också.. Ambulansen körde iväg damen, och jag hoppas att det inte var något "allvarligare" än utslagna tänder och lite omplåstring.. Kanske tur vi var i närheten så att hon inte behövde ligga där så länge..

Men kan ju i alla fall säga, att det var jag och en fd landslagsmålvakt i damfotboll som hjälpte damen ifråga och det var hon som tackade mig mest för att jag hjälpt till, men det är väl klart att man gör när det händer något sådant, men iaf glad för tacket hehe
Lite kul i eländet var väl att han som körde ambulansen var en klasskompis till mig från grundskolan som jag vad jag kan komma ihåg nog inte träffat sedan vi slutade 9an.. Det var han som kände igen mig först...
Nåja då har man varit medmänniska idag i alla fall..

Spårlämningar

Skriv några rader till mig här:

Jag heter eller kallar mig:
Kom ihåg mig?

E-post eller så där FrankieBoy kan nå dig om han vill: (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida skriv den adressen här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0